رهبران «لشکر طیبه» و «حرکت المجاهدین» پاکستان در فهرست تروریست‌های جهان

رهبران «لشکر طیبه» و «حرکت المجاهدین» پاکستان در فهرست تروریست‌های جهان

خبرگزاری تسنیم: وزارت خزانه‌داری آمریکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «مولانا فضل الرحمان خلیل» رهبر «حرکت المجاهدین» همچنین «محمد نعیم شیخ» و «عمیر نعیم شیخ» به اتهام حمایت مالی از «لشکر طیبه» در فهرست تروریست‌های جهان قرار گرفتند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آمریکا در حالی رهبران گروه حرکت المجاهدین و لشکر طیبه پاکستان را تحریم کرده که روزشنبه هفته جاری «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور و «نارندرامودی» نخست وزیر «هند» طی دیداری در نیویورک به عملیات مشترک علیه لشکرطیبه و سایر گروه‌های شبه نظامی  به توافق رسیدند.

آمریکا پس از لشکرطیبه، گروه حرکت المجاهدین که بنام «انصار الامه» نیز شهرت یافته است را بخاطر کمک‌های مالی به «لشکر جهنگوی» تحریم کرده است.

بر اساس اطلاعیه وزارت خزانه داری آمریکا، گروه حرکت المجاهدین به رهبری فضل الرحمان خلیل گروه تروریستی است که علاوه بر آموزش و رهبری تروریست‌ها در کمک‌های مالی «القاعده» و سایر گروه‌های تکفیری دیگر نیز نقش دارد.

آمریکا علاوه برتحریم شبکه‌ها و شرکت‌های وابسته به این گروه‌ها در پاکستان، دارایی های این افراد در آمریکا را نیز مسدود کرده است همچنین هیچ یک از آمریکایی‌ها اجازه داد و ستد تجاری با آن‌ها را ندارند.

مقام‌های آمریکایی قبل از این نیز 27 نفر و 3 گروه دیگر لشکرجهنگوی را علاوه بر تحریم در فهرست تروریست‌ها قرار دادند.

با این حال، سازمان ملل متحد نیز لشکرطیبه را در شمار گروه‌های تروریستی قرار داده است.

آمریکا و هند لشکر طیبه را مقصر حادثه بمبئی در سال 2008 میلادی میدانند.

در این حادثه 166 نفر کشته و بیش از 300 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت