کلی بودن اساسنامه سبب کندی پیشرفت دانشگاه صنعتی کرمان شده است

کلی بودن اساسنامه سبب کندی پیشرفت دانشگاه صنعتی کرمان شده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس جدید دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، گفت: کلی بودن اساسنامه سبب روند کند پیشرفت این مجموعه بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازکرمان، محمد میرزایی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه  رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، با اشاره به اینکه این واحد دانشگاهی به سبب قدرت اساسنامه و بین‌المللی بودنش یکی از مجموعه‌های منحصر به فرد در ایران است، اظهار کرد: این دانشگاه حاصل زحمات و کار دو جناح اصلاح‌‌طلب و اصول‌گرا بوده است.

رئیس جدید دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، تصریح کرد: ما نیازمند تعریف صحیح و دقیقی از مسائل سیاسی با قواعد نوشته شده در قرن 21 هستیم تا بتوانیم با داشتن گرایش‌های جناحی مختلف بر سر منافع مردم با هم رقابت سالم داشته باشیم.

میرزایی بیان کرد: مجوز دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان به همت محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس صادر شده و  امیدوارم در همه زمینه‌ها بتوانیم به خوبی پیشرفت کنیم.

رئیس جدید دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، افزود: کلی بودن اساسنامه سبب روند کند پیشرفت این مجموعه بوده است.

میرزایی با اشاره به چالش‌های آموزش عالی کشور، تصریح کرد: آموزش عالی کشور با داشتن 4 میلیون و 680 هزار دانشجو هنوز جامعه علمی و فنی نیست و این تعداد دانشجوی باید احساس علمی بودن دست بدهد، اما این گونه نیست.

وی با بیان اینکه دو چالش در آموزش عالی کشور وجود دارد، افزود: یک چالش سیطره کمیت بر کیفیت است به شکلی که در مدت 8 سال گذشته امر آموزش عالی بسیار توسعه یافته اما گسترش لوازم سخت افزاری در آن رعایت نشده است.

رئیس جدید دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با بیان اینکه دانشگاه بدون کیفیت نمی‌تواند منشا تحولات مثبت باشد، گفت: چالش دوم کارآمدی است به شکلی که متاسفانه حجم بالایی از خروجی‌های دانشگاه‌ها فاقد اعتماد به نفس و کارآمدی هستند و برای جبران این چالش‌ها، استرتژی کلی در کشور وجود ندارد.

میرزایی با تاکید بر بالا بردن کیفیت آموزش در مراکز علمی، خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری‌ها باید براساس تصمیم‌سازی‌ها باشد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon