حضور ۳ کشور خارجی در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان قطعی شد

حضور 3 کشور خارجی در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان قطعی شد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی هیئت اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: حضور ۳ کشور ارمنستان، آذربایجان و عراق در نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان قطعی شده است.

آوات حسامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مریوان، با اشاره به آغاز به کار جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از 25 مهرماه در مریوان، اظهار کرد: 8 کشور اسپانیا، پرتقال، تاجیکستان، ارمنستان، آذربایجان، عراق، لهستان و صربستان به منظور حضور در نهمین جشنواره بین المللی تئاترخیابانی مریوان آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده بودند که با بازبینی آثار این کشورها، حضور آثار 3 کشور  ارمنستان، آذربایجان و عراق قطعی شد.

وی گفت: هم‌اکنون هیئت بازبینی این جشنواره در حال بررسی آثار کشورهای اسپانیا و پرتغال هستند که اگر حضور این 2 کشور هم قطعی شود تعداد کشورهای خارجی شرکت کننده در نهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان به 5 کشور می‌رسد.

سخنگوی هیئت اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان تصریح کرد: پس از ارائه فراخوان نهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بیش از 178 اثر در بخش آزاد و 46 اثر در بخش آئینی و سنتی از 25 استان کشور برای حضور در این جشنواره به دبیرخانه ارسال شد که از سوی هیئت بازبینی پس از بررسی های لازمه 23 اثر را در بخش آزاد و 5 اثر در بخش آئینی و سنتی پذیرفته شد.

وی گفت: نهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از 25 تا 30 مهرماه در 10 مکان اصلی شهر مریوان شامل پارک ملت، میدان شهید فهمیده(شبرنگ)، میدان امام شافعی، پارک شانو، پارک کودک، میدان جهاد، میدان بابا رشید و میدان استادیوم و همچنین دریاچه زریبار اجرا می‌شود.

حسامی افزود: امسال نیز بر طبق روال سال‌های گذشته اجرای نمایش در روستاهای اطراف مریوان همچون روستای نی، ئینگیجه، وله ژیر و همچنین در شهرهای برده رشه و کانی دینار نیز در دستور کار است.

وی همچنین بیشترین آثار ارائه شده به دبیرخانه برای بازبینی را مربوط به استان تهران با 62 اثر عنوان کرد و افزود: استان کردستان با 47 اثر، خوزستان و البرز هم هرکدام با 16 اثر به ترتیب جزو استانهایی هستند که بیشترین اثر را برای بازبینی و شرکت در نهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ارسال کرده‌اند.

سخنگوی هیئت اجرایی نهمین دوره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان تصریح کرد: از مجموع 47 اثر ارسال شده به دبیرخانه از سوی هنرمندان استان کردستان تنها 2  اثر از مریوان و 3 اثر نیز از شهرستان سقز موفق به ورود به این دوره از جشنواره شده‌اند.

وی با بیان اینکه به منظور اجرای بهتر نمایش‌ها و افزایش هماهنگی‌های بین افرادی که در برگزاری این جشنواره نقش ایفا می‌کنند 14 کمیته تعیین شده است گفت: همزمان با  افتتاحیه این جشنواره مراسم افتتاحیه پارک شانو نیز اجرا خواهد شد.

حسامی همچنین از پرده‌برداری از تندیس جشنواره خبر داد و اظهار کرد: امسال برخلاف سال‌های گذشته رنگ آبی به عنوان رنگ انتخابی برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی از ورود بخش پژوهش به بخش های این جشنواره خبر داد و افزود:  بخشی دیگر با نام بخش مرور در این جشنواره وجود خواهد داشت که هدف آن نیز بررسی و مرور آثار برتر و برگزیده شده تئاتر ملی فتح خرمشهر است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon