پلیس اسپانیا استقلال طلبان کاتالان را متفرق کرد

پلیس اسپانیا استقلال طلبان کاتالان را متفرق کرد

خبرگزاری تسنیم: پلیس اسپانیا معترضان استقلال طلب کاتالان در شهر بارسلونا را که قصد برپایی یک کمپ را در مقابل دادگاه قانون اساسی داشتند متفرق کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، خبرگزاری رسمی اسپانیا "ئی اف ئی" امروز چهارشنبه گزارش داد که پلیس اسپانیا معترضان استقلال طلب کاتالان در شهر بارسلونا را که قصد داشتند با برپایی کمپ در مقابل دادگاه قانون اساسی تجمع کنند متفرق کرده است.

بر اساس این گزارش، حدود 100 نفر از حامیان استقلال کاتالونیا توسط پلیس اسپانیا متفرق شده اند. درگیری هایی بین نیروهای امنیتی و معترضان به وجود آمده ولی گزارشی در خصوص زخمی شدن هیچ یک از دو طرف منتشر نشده است.

رای دادگاه قانون اساسی با مخالفت و اعتراض مردم کاتالونیا روبرو شده است. دادگاه قانون اساسی اسپانیا به طور موقت برگزاری همه پرسی غیر الزام آور استقلال در کاتالونیا را که قرار بود 9 نوامبر برگزار شود لغو کرده است. این حکم بنابه درخواست دولت اسپانیا صادر شده که برگزار این همه پرسی را غیر قانونی اعلام کرده است.

دولت مرکزی اسپانیا بر این باور است که همه پرسی درخواستی از سوی آرتور ماس رهبر کاتالونیا بر خلاف قوانین رسمی این کشور است چرا که این همه پرسی تنها در کاتالونیا برگزار می شود به جای اینکه در کل اسپانیا برگزار شود. این همه پرسی پیش از این قرار بود 9 نوامبر برگزار شود.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان