مراکز فرهنگی ناجا و آموزش‌و‌پرورش استان فارس با یکدیگر همکاری می‌کنند


مراکز فرهنگی ناجا و آموزش‌و‌پرورش استان فارس با یکدیگر همکاری می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان فارس گفت: به منظور ارتقاء سطح فرهنگی دانش‌آموزان استان فارس مراکز فرهنگی ناجا و آموزش‌و‌پرورش این استان آغاز به همکاری کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حمیدرضا آذری بعدظهر امروز در همایش زنگ مهر‌ و‌ ماه با اشاره به ورود نیروی انتظامی در مقوله فرهنگ و آموزش، اظهار کرد:‌ می‌توانیم با کمک نیروی انتظامی در پیشگیری و راهنمایی فرزندان گام برداریم و فرهنگ را در بین تمام افراد جامعه رواج دهیم تا بسیاری از جرائم در استان و کشور از بین برود و به همین منظور مراکز فرهنگی ناجا و آموزش‌و‌پرورش با یکدیگر وارد همکاری شدند.

وی با تشکر از جدیت نیروی انتظامی در ورود به عرصه آموزش، تصریح کرد: دیدگاه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درباره تعلیم و تربیت در بین دانش آموزان بسیار شایسته و قابل تقدیر است و باید امیدوار باشیم با استمرار این جریان روز‌ به ‌روز شاهد کاهش جرائم و تخلفات در سطح استان باشیم.

آذری با اشاره به مسئولیت سنگین آموزش‌و‌پرورش در تربیت فرزاندان کشور، بیان کرد: به هر اندازه آموزش‌و‌پرورش کار خود را به نحو احسنت انجام دهد آسیب‌ها کمتر می‌شود و از طرفی کار نیروی انتظامی و از هزینه تحمیل شده به ناجا برای پیشگیری و مقابله با معضلات اجتماعی کاسته می‌شود.

وی با اشاره به مسولیت ارگان‌های مختلف در امر آموزش خاطر نشان کرد: در امر آموزش‌و‌پرورش باید تمام ارگان‌ها و نهاد‌ها وارد میدان کار شوند و هر کدام بخشی از کار را بر عهده بگیرد زیرا بحث آموزش به تمام نهادهای کشور مربوط می‌شود.

آذری با بیان نقش فرزندان در جامعه امروز تصریح کرد: در جوامع امروزی در بیشتر تصمیم گیری‌های والدین، فرزندان نقش اساسی دارند به گونه‌ای که برای خرید به نظرات و پیشنهادات فرزندان توجه می‌کنند و در 80 درصد این تصمیم‌گیری‌ها نظرات فرزندان اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد یک فرهنگ پایدار در بین دانش‌آموزان کشور، خاطر نشان کرد: آموزش‌و‌پرورش این ظزفیت را دارد که هنجارپذیری درجامعه را به فرهنگ پذیری ارتقاء دهد و به راحتی بتواند فرهنگ‌های بومی و ایرانی را در میان عموم مردم توسط دانش آموزان ترویج ‌دهد.

آذری به اشاره به بحران موجود در کشور تصریح کرد: اگر دانش آموزان را از پیش دبستان و ابتدایی آموزش دهیم می‌توانیم به آسانی با معضلات بحران آب و صرفه جویی در مصرف برق و گاز مقابله کنیم و این گونه مسائل را بدون هزینه اضافی مرتفع سازیم.

وی با اشاره به پیشرفت دانش آموزان امروز در مقوله تکنولوژی بیان کرد: دانش آموزان در زمینه‌های علمی و تکنولوژی از بسیاری از مسئولان جلوتر هستند و به راحتی می‌توانند با این ابزار‌ها به کمک دستگاه‌‌های دولتی بیایند و از علم خود در راه پیشرفت کشور استفاده کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon