۳۰۰ فیلم به جشنوراره فیلم"ما" ارسال شده است

300 فیلم به جشنوراره فیلم"ما" ارسال شده است

خبرگزاری تسنیم: داور بخش آثار مستند جشنواره ما گفت: نزدیک به ۳۰۰ فیلم به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که از این میان ۱۵ مستند، حدود ۳۰ کار ۱۱۰ ثانیه‌ای و مواردی انیمیشن انتخاب شدند.

جمشید مجددی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: این جشنواره در قسمت‌های متنوع فیلم‌، مستند و انیمیشن و کارهای 110 ثانیه‌ای و با موضوعی اجتماعی برگزار شده است که در قسمت مستند آثاری به دبیرخانه آن ارسال و مورد بازبینی قرار گرفت.

مجددی عنوان کرد: در بحث فیلم‌های مستند با توجه به این که این جشنواره مفهومی است با دشواری‌هایی در انتخاب آثار مواجه بودیم زیرا تعدادی از آثار ارسال شده ارتباط تنگاتنگی با محورهای اصلی نمایش نداشتند اما در مجموع آثاری که به محور‌های اصلی این جشنواره نزدیک شده بود از کیفیت خوبی برخوردار بودند.

وی افزود: ورود پلیس به مباحث اجتماعی با رویکردی هنری نشاندهنده سیاست‌گذاری‌های اجتماعی پلیس است که به نظرم برای تحقق اهداف آن باید برنامه‌ریزی‌هایی بلند مدت و کاربردی تهیه و اجرا شود.

مجددی با اشاره به اهمیت موضوعات اجتماعی در جشنواره ما گفت: آنچه برای هیئت داوران آثار مستند و فیلم‌ها مورد نظر است هماهنگی و هم‌خوانی با موضوعات اصلی جشنواره است که همان موضوع آرامش و امینت اجتماعی در محیط شهری است.

داور بخش آثار مستند جشنواره "ما" خاطرنشان کرد: تعدادی از آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره که مورد بازبینی داوران جشنواره قرار گرفت به لحاظ محتوایی با موضوعات جشنواره همخوان بود اما به لحاظ ساختار از کیفیت خوبی برخوردار نبود و از طرف دیگر برخی آثار که ساختار خوبی داشت کارهای خوب و قابل دفاعی است.

مجددی گفت: نزدیک به 300 فیلم به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که از آن میان 15 مستند، حدود 30 کار 110 ثانیه‌ای  و مواردی انیمیشن انتخاب شدند و کارهایی که مورد تأیید هیأت داوران قرار گرفتند به لحاظ محتوا و ساختار از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی با تأکید بر این که رقابت خوبی میان آثار جشنواره برقرار بود و این ناشی از کیفیت آثار بود عنوان کرد: اطلاع‌رسانی در باره این جشنواره با توجه به محدوده زمانی کمی که داشت خوب بود و این سبب شده با وجود این که مدت زیادی برای اردسال آثار در نظر گرفته نشده بود آثار خوبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شود.

مجددی تأکید کرد: هر جشنواره از دو حیث اهمیت دارد، ابتدا افرادی که در آن شرکت می‌کنند و سپس این که چه جوایزی برای آثار برگزیده این جشنواره در نظر گرفته شده است و چه حمایت‌هایی از آثار برگزیده اتفاق می‌افتد.

این مستند ساز مشهدی بیان کرد: در هر جشنواره‌ای ابتدا تبلیغات باید به خوبی و با گستردگی انجام شود و آنچه سبب می‌شود یک جشنواره بتواند تأثیرات پایداری داشته باشد تداوم آن است که با توجه به این که جشنواره ما نخستین بار است که برگزار شده و با این استقبال روبرو شده است به نظرم مسئولان برگزاری این جشنواره باید برای دوره‌های بعدی آن برنامه‌ریزی کنند.

وی با تأکید بر اهمیت جوایز و حمایت‌ از آثار این جشنواره گفت: همه ما با پلیس در ارتباط هستیم و همگی مشکلاتی داریم که مشکلاتی اجتماعی است و گریبانگیر همه ماست و همه ما دوست داریم تا در شهری امن و محیطی سالم زندگی کنیم که زمینه‌های ایجاد چنین فضایی جز با فرهنگ‌سازی مفید و موثر ممکن نیست.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon