طلای جهانی ۱۲۰۹ دلار شد

طلای جهانی 1209 دلار شد

خبرگزاری تسنیم: قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی ۵ دلار کاهش یافت و هر اونس طلا در این روز در برابر ۱۲۰۹ دلار معامله شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،کاهش قیمت طلا امروز نیز ادامه یافت و فلز زرد در نزدیکی پایین ترین رقم 9 ماه گذشته معامله شد که ناشی از رشد ارزش دلار و نبود حمایت از جانب خریداران چینی بود.
با رسیدن ارزش دلار به بالاترین رقم 4 سال اخیر در مقابل سبد ارزهای مهم جهانی، قیمت سایر فلزات گرانبها نیز کاهش یافت.
قیمت پلاتین به پایین ترین رقم 5 سال اخیر رسید، در حالی که نقره کاهش قیمت جلسه قبلی را تداوم بخشید و در پایین ترین رقم از مارس 2010 معامله شد.
تقویت ارزش پول آمریکا قیمت کالاهایی مانند طلا را که به دلار ارزش گذاری می شوند، برای دارندگان سایر ارزها کاهش می دهد. نگرانی ها درباره افزایش نرخ بهره در آمریکا نیز عامل دیگری بوده که به بازار طلا لطمه زده است.
تحلیلگران اچ اس بی سی در یادداشتی نوشتند: «تا زمانی که ارزش دلار بالا باشد، مسیر برای طلا احتمالا کاهشی خواهد بود.» در ادامه این یادداشت آمده است: «طلا همچنان در بالای 1200 دلار در نوسان است، اما اگر افزایش ارزش دلار ادامه یابد، ممکن است طلا به زیر 1200 دلار برسد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با گذشته 5 دلاری نسبت به روز گذشته به 1209 دلار رسیده است. امروز  قیمت فلز زرد تا رقم 1204 دلار و 40 سنت پایین آمد که پایین ترین رقم از اوایل ژانویه تاکنون بود.
قیمت طلا در ماه سپتامبر 6 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش 6 ماهه از ژوئن 2013 تاکنون بود و اولین دوره سه ماهه کاهشی خود در سال جاری را نیز پشت سر گذاشت.
انتهای پیام/ 134

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه