۴۸ هزار عنوان کتب در نمایشگاه کتاب کرمانشاه عرضه می‌شود

48 هزار عنوان کتب در نمایشگاه کتاب کرمانشاه عرضه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در نمایشگاه سراسری کتاب کرمانشاه ۴۸ هزار عنوان کتاب از سراسر کشور در قالب ۲۵۰ غرفه عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ابراهیم رحیمی زنگنه در نشست خبری که پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به اینکه نمایشگاه سراسری کتاب از 16 تا 22 مهر ماه در محل نمایشگاه‌های دائمی کتاب کرمانشاه برپا است اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 15:30 تا 19:30 از نمایشگاه بازدید کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه 563 ناشر از سراسر کشور در نمایشگاه کتاب کرمانشاه حضور دارند عنوان کرد: امسال برای نخستین بار در کشور نرم‌افزاری جهت جست‌و‌جو کتاب در اختیار بازدید‌کنندگان قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه زمان افتتاح این نمایشگاه را عصر روز چهارشنبه 16 مهر ماه با حضور پروفسور میرجلال‌الدین کزازی اعلام و بیان کرد: نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه یکی از بهترین و برجسته ترین نمایشگاه‌های برگزار شده کتاب است و از نظر میزان فروش استان کرمانشاه در زمره استان‌های در اولویت نخست کشور قرار دارد.

رحیمی زنگنه مهمترین ویژگی برگزاری نمایشگاه کتاب در سال گذشته را زمان مناسب برگزاری این نمایشگاه دانست که استقبال ناشران را به دنبال داشت و بیان کرد: بهترین زمان ممکن برای برگزاری نمایشگاه کتاب اوایل فصل پائیز است زیرا که با آغاز سال تحصیلی جدید کتاب‌های دانشجویان معرفی می‌شود.

وی نیمه دوم مهر ماه را بهترین زمان برگزاری نمایشگاه  کتاب عنوان و بیان کرد: در نمایشگاه سال گذشته 400 ناشر حضور داشته‌اند اما امسال این تعداد به 563 ناشر در سراسر کشور افزایش یافته است به طوریکه انتشاراتی همچون سمت، تهران، امیرکبیر و نشر نی که سال گذشته نبودند امسال در نمایشگاه کتاب حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه 48 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه امسال عرضه می‌شود عنوان کرد: نمایشگاه کتاب کرمانشاه شامل 250 غرفه که 25 غرفه از کرمانشاه و 225 غرفه از ناشران سراسر کشور است و 600 میلیون تومان بن در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از افزایش ناشران برجسته در این نمایشگاه خبر داد و بیان کرد: تفاوت اصلی برگزاری این نمایشگاه با سال گذشته در این است که سال گذشته 20 درصد بن و 20 درصد تخفیف از سوی ناشران اعمال می‌شد اما امسال به دلیل مشکلات چاپ در مجموع 30 درصد تخفیف برای خریداران اعمال می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های جانبی نمایشگاه خاطرنشان کرد: حضور کاروان‌های فرهنگی هنری شهرستان‌های استان از ساعت 15 تا 17 هر روز، برگزاری نشست‌‌های تخصصی نقد کتاب از ساعت 17 تا 19 و رونمایی از کتاب از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه با حمایت مؤسسه نمایشگاه‌های استان برای اجاره محل نمایشگاه تنها 10 میلیون تومان پرداخت شده است عنوان کرد: تعدادی از استان‌‌ها به  دلیل کمبود بودجه از برگزاری نمایشگاه کتاب منصرف شده‌اند.

رحیمی زنگنه در مورد جشنواره بین‌المللی فیلم کودک که از 14 تا 17 مهر ماه در سینما فرهنگ برگزار می‌شود گفت: در این جشنواره 10 فیلم برای گروه‌های سنی مختلف کودکان از ساعت 8:30 تا 10:30، 10:30 تا 12:30 و از 16 تا 18 در محل سینما فرهنگ به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره شعر مرصاد در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: 360 اثر از 25 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و جشنواره در حال حاضر در مرحله داوری آثار قرار دارد.

رحیمی زنگنه از برگزاری جشنواره تئاتر معلولان با همکاری بهزیستی در تئاتر شهر کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: یادنامه استاد بهزاد کرمانشاهی در مراحل پایانی قرار دارد و با ارسال 20 مقاله از شخصیت‌های برجسته کشوری به 400 صفحه رسیده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon