مشکل معوقات بانکی گلخانه‌های امان‌آباد اراک برطرف می‌شود

مشکل معوقات بانکی گلخانه‌های امان‌آباد اراک برطرف می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار مرکزی گفت: پیگیری معوقات بانکی از مشکلات اصلی گلخانه امان‌آباد بوده و لازم است با مراجعه به بانک‌های عامل مدت زمان بازپرداخت وام از طریق آئین‌نامه‌های موجود بانک مرکزی برای گلخانه‌داران افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدحسین مقیمی صبح امروز در بازدید از مجتمع گلخانه‌ای امان‌آباد شهر اراک با اشاره بر لزوم اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، توسعه  کشت‌های گلخانه‌ای و ارائه الگوی کشت و کشت‌های جایگزین اظهار کرد: استان دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های مختلف بوده که با استفاده بهینه از آن‌ها شاهد توسعه متوازن و ارتقاء شاخص‌ها هستیم و استفاده از این روش‌ها تولید و فروش محصولات را افزایش می‌دهد.

وی افزود: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای راهی برای صرفه‌جویی در مصرف آب با توجه به محدودیت منابع آبی کشور است که از این طریق می‌توان کمبود آب موجود در بخش کشاورزی را جبران کرد.

استاندار مرکزی با اشاره به مشکلات موجود در سطح گلخانه‌های استان گفت: متاسفانه مشکلات موجود پیرامون گلخانه بیشتر از دستاوردهای آن بوده و در این راستا نیازمند انجام اقدامات علمی برای برطرف ساختن این معضلات هستیم.

مقیمی تصریح کرد: قوانین مربوط به تولید در هر نقطه‌ای از کشور یکسان بوده که یکی از مشکلات مرتبط با عرصه تولید است، امروز ما شاهد آن هستیم که درآمد حاصل از تولید روبه کاهش بوده و در مقابل این مهم تجارت آسان و کسب درآمد از آن بالا بوده و نتیجه این که تولید و تجارت باهم قابل قیاس نیستند.

وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصاد کنونی باید بر امر تولید توجه بیشتری شده و سعی شود تا موانع موجود بر سر راه تولید از بین برود که این مهم نیازمند توجه مسئولان در دستگاه‌های اجرایی مربوطه است.

استاندار مرکزی با اشاره به رفع مشکلات گلخانه‌های کشاورزی گفت: تأمین آب مصرفی یکی از مشکلات صاحبان این نوع تولیدات بوده که در این راستا اگر میزان آب مصرفی کم است باید روش‌های جدیدی برای آبرسانی به دیگر گلخانه‌ها لحاظ شود.

مقیمی تصریح کرد: وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو باید به منظور برنامه‌ریزی برای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و تبدیل آن به مصرف بهینه، همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

وی افزود: استفاده‌ از روش‌های جدید می‌تواند وضعیت تولید و فروش محصولات گلخانه‌ای را افزایش دهد و که بایستی بر احیای روش‌های تولیدی در راستای گسترش محصول بیشتر کار شود.

استاندار مرکزی با اشاره به وجود احتمال بروز آفات و بیماری‌هایی برای گیاهان گلخانه‌ای گفت: حضور متخصص گیاه‌پزشکی به منظور جلوگیری از احتمال این قبیل مشکلات لازم بوده و رفع مشکلات گلخانه‌ها باید با در نظر گرفتن الزامات قانونی حل شود.

مقیمی تصریح کرد: پیگیری معوقات بانکی از مشکلات اصلی گلخانه امان‌آباد بوده و لازم است با مراجعه به بانک‌های عامل مدت زمان بازپرداخت وام از طریق آئین‌نامه‌های موجود بانک مرکزی برای گلخانه‌داران افزایش یابد.

وی افزود: باید امکانات بیشتری در اختیار صاحبان این مشاغل قرارگیرد و گلخانه‌های مقاوم‌تر و مجهزتر ساخته شوند و در کنار این مسائل باید سیستم سرمایشی و گرمایشی گلخانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی با اشاره به مجتمع گلخانه‌ای امان‌آباد گفت: این مجتمع 118 واحدی به طور قطع می‌تواند در تولیدات کشاورزی در استان پیشرو باشد که در حال حاضر 90 واحد آن به بهره‌برداری رسیده و  تعداد 23 واحد از آن به اهالی روستای امان‌آباد واگذار و مابقی در اختیار فارغ التحصیلان دانشگاهی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon