اجرای طرح توانمندسازی دانشجویان خانواده های شاهد و ایثار در دانشگاه چمران اهواز

اجرای طرح توانمندسازی دانشجویان خانواده های شاهد و ایثار در دانشگاه چمران اهواز

خبرگزاری تسنیم: مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: طرح توانمندسازی اعضای ستاد شاهد و ایثارگر در دانشگاه شهید چمران اهواز اجرا می‌شود.

سید ابراهیم موسوی قهفرخی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهارکرد: ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز طبق مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بنیاد شهید و ایثارگران فعالیت‌های خود را در 3 بخش عمده پیگیری می‌کند.

وی بیان کرد: این 3 بخش ستاد شامل بخش‌های فرهنگی، آموزشی و رفاهی است که به دانشجویان عضو ستاد خدمت رسانی کرده و در جهت حل مشکلات آنان تلاش می‌کند که دریافت این کمک‌ها مستلزم حضور دانشجویان در ستاد و تکمیل پرونده عضویت است.

مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: در بخش آموزشی مسایل و مشکلات دانشجویان عضو ستاد پیگیری می‌شود و به واسطه عضویت این ستاد در کارگروه‌های آموزشی دانشگاه امکان پیگیری مسایل دانشجویان شاهد و ایثارگر وجود دارد.

وی افزود: در بخش آموزشی برای هر رشته تحصیلی یک استاد مشاور از‌‌ همان گروه جهت راهنمایی و مشاوره دادن به دانشجویان در زمینه‌های مشکلات تحصیلی، علمی و فرهنگی مورد استفاده قرار گرفته است.

تعیین 45 استاد مشاور برای دانشجویان خانواده های شاهد و ایثارگر

موسوی با بیان اینکه در دانشگاه شهید چمران 45 استاد مشاور داریم، اظهار کرد: اساتید مشاور امین ستاد در گروه‌ها هستند و دانشجویان عضو ستاد می‌توانند برای مسایل فرهنگی و آموزشی خود بدون هیچ نگرانی به آنان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: ستاد شاهد و ایثارگر در بخش فرهنگی، برنامه و مسایل فرهنگی دانشجویان عضو ستاد را پیگیری می‌کند.

مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و مسابقات ورزشی در استان و در سطح ملی از جمله این اقدامات است.

وی گفت: یکی از طرح‌هایی که در ستاد امور شاهد و ایثارگران دانشگاه در حال اجرا است، طرح فرهنگی محسنین است. این طرح به دنبال شناسایی دانشجویان عضو ستاد که علاقمند به کار فرهنگی و مطالعاتی هستند، می‌باشد.

موسوی بیان کرد: این طرح در دوره‌های 3 ماهه در 4 نوبت در طول سال برگزار می‌شود و در پایان هر دوره، امتحان پایان دوره برگزار و در صورت قبولی، دانشجو به سطح بعدی ارتقا پیدا می‌کند.

برگزاری دوره آموزشی کتب شهیدمطهری برای دانشجویان ستاد شاهد و ایثارگر

وی گفت: در طرح محسنین دوره‌های مطالعاتی با بهره گیری از کتب شهید مطهری برگزار می‌شود که در قسمت خواهران علاوه بر کتب شهید مطهری، بخش مطالعات زنان نیز وجود دارد. در این طرح به دنبال ارتقاء سطح معنوی، اخلاقی و اعتقادی دانشجویان عضو ستاد شاهد و ایثار گر هستیم.

مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: در بخش رفاهی ستاد شاهد و ایثارگر مسایل رفاهی از جمله اسکان و شهریه‌های تحصیلی دانشجویان را پیگیری می‌کند.

وی بیان کرد: برای رفاه حال دانشجویان عضو ستاد با همکاری معاونت دانشجویی، دانشجویانی که فاقد خوابگاه هستند در خوابگاه‌های خودگردان که مورد تایید دانشگاه هستند، اسکان پیدا می‌کنند.

موسوی درباره شهریه دانشجویان شبانه و پردیس عضو ستاد شاهد و ایثارگر گفت: چون حجم دانشجویان شاهد، ایثارگر و رزمنده در دانشگاه شهید چمران بالاست و امکان کمک برای همه اعضا وجود ندارد.

وی تاکید کرد: البته فرزندان معزز شهدا هیچ گونه هزینه ای برای شهریه ثابت و متغیر پرداخت نمی‌کنند.

کمک هزینه وزارت علوم برای دانشجویان شاهد واحدهای پردیس

مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: با گسترش واحد‌های پردیس در دانشگاه، طبق مصوبه وزارت علوم مقرر شده است دانشجویان شاهد عضو ستاد به اندازه شهریه تحصیلی‌‌ همان رشته در دانشگاه آزاد اسلامی کمک هزینه دریافت کنند.

وی درباره تعداد اعضای ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه بیان کرد: 750 نفر عضو ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه هستند که البته خدمات ستاد برای فرزندان جانبازان بالای 25 درصد می‌باشد.

موسوی گفت: طرح توانمندسازی اعضای ستاد شاهد با هدف رفع اشکال درسی و مهارتی و پژوهشی اجرا می‌شود.

وی گفت: در طرح توانمند سازی با هدف تقویت دانشجویان شاهد علاوه بر کلاس‌های علمی، دوره‌های مهارتی از قبیل دوره‌های کامپیو‌تر، زبان انگلیسی و مقاله نویسی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon