العبادی: مخالف مشارکت نیروی هوایی کشورهای عربی در حمله به داعش در عراق هستیم

العبادی: مخالف مشارکت نیروی هوایی کشورهای عربی در حمله به داعش در عراق هستیم

خبرگزاری تسنیم: نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که کشورش به صورت کامل مخالف مشارکت نیروهای هوایی کشورهای عربی در حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا به مواضع گروه تروریستی داعش در عراق است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، در مصاحبه با شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت: "مخالف مشارکت نیروی هوایی کشورهای عربی در حمله به داعش در عراق هستیم."

وی در ادامه افزود که نیروی هوایی غربی "خلاءهای بسیاری" را در نبرد علیه داعش پر کرده است.

چندین کشور عربی شامل عربستان سعودی و اردن به نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا پیوسته‌اند. هواپیماهای آنها حملاتی را در سوریه انجام داده‌اند، اما تنها هواپیماهای آمریکا، انگلستان و فرانسه مواضع داعش در عراق را هدف قرار داده‌اند.

حیدر العبادی در این مصاحبه که در بغداد انجام می‌شد، گفت: در صورتی که پوشش هوایی خوبی وجود داشته باشد، ارتش عراق می‌تواند داعش را شکست بدهد. البته وی تاکید کرد که به نیروی زمینی دیگر کشورها نیازی نیست.

نخست وزیر عراق اضافه کرد: ما درباره این موضوع خیلی شفاف بودیم که هیچ نیروی زمینی به غیر از ارتش عراق را نخواهیم پذیرفت.

حیدر العبادی گفت: نیروهای دولت عراق جلوی تهدید وجودی علیه عراق را که توسط داعش ایجاد شده بود، گرفت و خطر حمله به بغداد را از بین برد.

نخست وزیر عراق گفت که در حال بازسازی ارتش عراق بوده تا این اطمینان حاصل شود که ارتش می‌تواند از مردم عراق حفاظت کند.

وی افزود که از انگلیس خواسته تا در زمینه آموزش، اطلاعات و فناوری به عراق کمک کند که "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس با این کمک موافقت کرده است.

حیدر العبادی هشدار داد که تضادهای منطقه‌ای و بین‌المللی به رشد داعش کمک کرده است. وی گفت که خواستار بهبود روابط با کشورهای همسایه است.

عبادی گفت که وی نماینده‌ای را به دمشق اعزام کرده بود تا به همسایه خود درباره درخواست بغداد برای هدف قرار گرفته شدن داعش در سوریه توسط ائتلاف بین المللی اطلاع دهد. وی تاکید کرد که توقف انتقال مرزی تروریسم بسیار مهم است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان