اعلام آمادگی سازمان تأمین اجتماعی برای نظارت بر اجرای کتاب ارزش‌گذاری

اعلام آمادگی سازمان تأمین اجتماعی برای نظارت بر اجرای کتاب ارزش‌گذاری

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان‌های بیمه‌گر به ویژه سازمان تأمین اجتماعی برای مشارکت با وزارت بهداشت برای نظارت بر نحوه اجرای کتاب جدید ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت، آمادگی کامل دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید تقی نوربخش در اجلاس رؤسا و معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: اکنون با اجرای کتاب جدید ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت در مرحله جدیدی از طرح تحول سلامت قرار گرفته‌ایم. طرحی که، دست به انجام تکالیف مغفول مانده و راهبردهایی زده است که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده بود.

وی افزود: این دولت فرصت‌هایی را خلق کرده که می‌توان گفت در دوره‌های بعد از انقلاب اسلامی بی نظیر بوده است. فرصت اول ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری است که پاسخی کارشناسانه به تمام مطالبات جامعه پزشکی، مردم، و دست اندرکاران اجرایی نظام سلامت محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه این سیاست‌ها به دقت ضمن تبیین ابعاد نظام سلامت، به ابهامات و چالش‌هایی که در تأمین منابع سلامت بود، پاسخ داد، خاطرنشان کرد: فرصت دوم نوع نگاه دولت یازدهم به حوزه سلامت بود، به طوری که برای این دولت دغدغه سلامت چه در تزریق منابع و چه از حیث ساختاری در اولویت قرار داشت.

نوربخش با بیان اینکه شک نیست که رفاه اجتماعی و سلامت اولویت اول دولت است، ادامه داد: دولت در عمل نیز این نکته را ثابت کرد به طوری که تخصیص منابع به حوزه سلامت، به عنوان سرمایه گذاری بر روی شهروندان و جوانان به عنوان ثروت‌های آینده کشور تلقی شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ضمن بیان اینکه با این روند بین ارکان مختلف سلامت نیز هماهنگی و همدلی ایجاد شد، اضافه کرد: اقدام اخیر وزارت بهداشت مبنی بر واقعی کردن قیمت خدمات پزشکی و کارشناسی ارزش نسبی این خدمات اتفاق بسیار خوبی است که باعث ایجاد هماهنگی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت و سازمان تأمین اجتماعی شده است.

وی با اشاره به این که اجرای این کتاب یکی از آمال جامعه پزشکی و سازمان‌های بیمه گر است، ادامه داد: امروز کتاب جدید ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت آماده اجرایی شدن است ولی الزاماتی را نیز در پی دارد.

وی با تاکید بر این که نظارت کافی بر روی اجرای این کتاب و تعریف موارد انضباطی در ابتدای کار بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: وضعیت جدید تعرفه گذاری خدمات پزشکی راه را بر روی هزینه‌های القایی خواهد بست ضمن این که بسیاری از اعمالی که به دلیل پیشرفت‌های تکنولوژی تعریف شده بودند ولی تعرفه‌ای نداشتند، تعیین تکلیف شدند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon