در طول جنگ ۵۰ روزه غزه شاهد «صحنه‌ها و جنایات هولناکی» بودیم

در طول جنگ 50 روزه غزه شاهد «صحنه‌ها و جنایات هولناکی» بودیم

خبرگزاری تسنیم: شماری از نظامیان اسرائیلی شرکت کننده در تجاوز اخیر اسرائیل به نوار غزه از مشاهده جنایات هولناک اسرائیل در حق اهالی این منطقه تحت محاصره خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری صفا، در پی انتشار خبر خودکشی 3 نظامی اسرائیلی شرکت کننده در جنگ ضد نوار غزه از لشگر جفعاتی و بررسی علت اصلی این اقدام آنها برای خودکشی و مرگ شماری از نظامیان اسرائیلی شرکت کننده در این جنگ، تعدادی از نظامیان اسرائیلی مسائلی را برای توضیح علت این اقدام 3 نظامی اسرائیلی ارائه دادند.

براساس تحقیقات به عمل آمده از سوی کادر پزشکی اسرائیلی در ارتش این رژیم مشخص شده است که این 3 نظامی هیچ مشکل روحی و روانی نداشته اند.

کانال دوی تلویزیون اسرائیل هم در این باره ظهر امروز چهارشنبه با پخش برنامه ای با شماری از افسران و درجه داران اسرائیلی عضو لشگر جفعاتی که در جنگ غزه شرکت داشتند مصاحبه هایی را انجام داد.

این افسران اسرائیلی در توضیح علت این اقدام 3 نظامی اسرائیلی عضو لشگر جفعاتی چنین گفتند: " این نظامیان همچون دیگر سربازان اسرائیلی در طول این جنگ 50 روزه شاهد صحنه های دلخراش و جنایات وحشیانه ای بودند که در این جنگ در حق اهالی نوار غزه از سوی اسرائیل انجام گرفته بود " .

این نظامیان اسرائیلی توضیح دادند : " حجم این صحنه های دردآور به حدی بوده که بسیاری از نیروهای اسرائیلی شرکت کننده در این جنگ با مشکلات روحی و روانی مواجه شدند که حتی باعث شده است شماری از این نیروها دست به خودکشی بزنند " . 

این شبکه در گفت وگو با یکی از سربازانی که به همراه یکی از نظامیان اسرائیلی خودکشی کننده در جنگ شرکت داشته از علت این اقدام 3 نظامی اسرائیلی سوال کرد و مصاحبه شونده توضیح داد : " ما شاهد صحنه های بسیار دردناک و هولناکی بودیم، دوستم که اقدام به خودکشی کرده است فردی بسیار عادی بود و از هیچ مشکلی رنج نمی برد اما بعد از مشاهده این صحنه های دردناک به مشکلات روحی دچار شد و سرانجام نیز اقدام به خودکشی کرد " .

کانال دوی تلویزیون اسرائیلی در این برنامه از ارتش اسرائیل خواست برای جلوگیری از تکرار چنین فاجعه هایی و تکرار خودکشی نظامیان اسرائیلی از هم اکنون آن دسته از نظامیانی که پیش بینی می شود از این جنگ دچار مشکلات روحی و روانی شده اند را زیر نظر بگیرند.

البته موتی الموز یکی از سخنگوهای ارتش اسرائیل در این باره گفته است : " تاکنون هیچ دلیل مبنی بر دخالت مشارکت نظامیان اسرائیلی با موضوع اقدام به خودکشی آنها به دست نیامده است و دلیلی در دست نداریم که نشان دهد نظامیانی که وارد نوار غزه شدند دچاز این مشکلات روحی شده اند " .

گفته می شود 3 نظامی اسرائیلی از لشگر جفعاتی چند روز قبل در 3 اقدام جداگانه با استفاده از سلاح شخصی خود دست به خودکشی زده اند ، این درحالی است که بیش از 30 روز از بازگشت آنها از جنگ غزه می گذرد .

انتهای پیام /ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان