«نبیل رجب» بازداشت شد

«نبیل رجب» بازداشت شد

خبرگزاری تسنیم: دادستانی کل بحرین رئیس مرکز حقوق بشر بحرین را بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، دادستانی کل بحرین رئیس مرکز حقوق بشر بحرین را بازداشت کرد.

نبیل رجب دو سال به جرم شرکت در تظاهرات مردمی بحرین در اعتراض به اقدامات سرکوب گرانه رژیم آل خلیفه در زندان بسر برد.

وی صبح چهارشنبه به منامه، پایتخت بحرین بازگشت.

نبیل رجب روز سه شنبه (30 سپتامبر) در صفحه خود در پایگاه اجتماعی "اینستاگرام" نوشت: سفری کاری را بیش از دو ماه پیش آغاز کردم که شامل سفر به انگلستان، ایرلند، لبنان، دانمارک، نروژ، سوئد، فنلاند، سوئیس و بلژیک می شد و امروز آخرین روز این سفر است.

رجب به دریافت توصیه هایی مبنی بر عدم بازگشت به بحرین در زمان کنونی اشاره کرد، از جمله توصیه «معلم و استادم عبدالهادی الخواجه»؛ اما افزود: من از این همه محبت و توجه سپاسگزارمم، اما ماندن در خارج باعث عذاب وجدان من می شود.

وی توضیح داد: من وامدار لطف مردم بوده و در میان مردم زندگی کرده ام و می خواهم باقیمانده زندگی ام را در سرزمین و در میان مردمم سپری کنم.

نبیل رجب در این پیام نوشت: من نمی دانم که رژیم آل خلیفه چه نیتی در مورد من دارد و اینکه آیا قصد بازداشت مرا دارد یا نه، اما به این رژیم و اهداف آن دیگر اعتماد ندارم.

وی افزود: شرایط و عواقب هر چه می خواهد باشد، اما من برای برگشت به بحرین مصمم هستم و پذیرفته ام که آزادی، کرامت و عدالت، هزینه ای دارد و من آماده پرداخت این هزینه هستم، اما از خواسته های مردمم کوتاه نمی آیم.

نبیل رجب ادامه داد: ما در بحرین شاهد بهترین و ناب ترین انقلاب مسالمت آمیز در تاریخ هستیم که در مقابل ظالمانه ترین رژیم استبدادی و خون ریز قرار دارد، و من معتقدم که حرکت مسالمت آمیز ما بر ددمنشی رژیم پیروز خواهد شد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان