کاخ سفید: استعفای پیرسون به نفع سرویس مخفی است

کاخ سفید: استعفای پیرسون به نفع سرویس مخفی است

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کاخ سفید در واکنش به استعفای مدیر سرویس مخفی به دلیل نقض امنیتی اخیر اعلام کرد اوباما معتقد است کناره گیری پیرسون به نفع سرویس مخفی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در واکنش به استعفای جولیا پیرسون مدیر سرویس مخفی به دلیل نقض امنیتی اخیر اعلام کرد اوباما معتقد است کناره گیری پیرسون به نفع سرویس مخفی است.

پیش از این جه جانسون وزیر امور امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد جولیا پیرسون مدیر سرویس مخفی آمریکا که در جلسه استماع کنگره نتوانست پاسخ‌هایی قانع کننده در خصوص نقض امنیتی کاخ سفید ارائه کند، از  سمت خود کناره گیری کرد.

ورود غیرقانونی گونزالس به کاخ سفید چنان مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت که انتقادات فراوانی را متوجه سرویس مخفی کرد به گونه ای که جولیا پیرسون، مدیر سرویس مخفی در جلسه استماع کنگره و در پاسخ به سوالات اعضای کنگره درباره نحوه عملکرد ماموران امنیتی کاخ سفید چندان موفق عمل نکرد. وی درباره پرونده گونزالس گفت: " طرح امنیتی ما به درستی اجرا نشد." پیرسون حتی از این جمله نیز استفاده کرد که: "اشتباهات مشخصی دراین مورد رخ داد."

نیویورک تایمز در سرمقاله امروز خود نوشت هرچند تعداد پرسنل سرویس مخفی از 6900 نفر به 6600 نیرو و بودجه آن از 1.9 میلیارد دلار به 1.8 میلیارد دلار در سال 2013 کاهش یافته است اما تمام این مسائل دلیلی برای این اشتباهات نیست.

جاش ارنست همچنین در خصوص شهرک‌سازی های اخیر اسرائیل بدون ایراد هیچ انتقادی از تل آویو گفت: ساخت و ساز جدید در قدس شرقی اسرائیل را از "نزدیک‌ترین هم‌پیمانان" آن دور می‌کند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان