عضو پارلمان عراق: گروه خوراسان نقشه حمله به آمریکا و اسرائیل را در سر داشت

عضو پارلمان عراق: گروه خوراسان نقشه حمله به آمریکا و اسرائیل را در سر داشت

خبرگزاری تسنیم: یکی از اعضای فراکسیون الاحرار در پارلمان عراق نقشه گروه موسوم به خوراسان برای حمله به اسرائیل و آمریکا را عامل حملات ائتلاف بین المللی علیه آن پیش از داعش و النصره، دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، حاکم الزاملی عضو فراکسیون الاحرار در پارلمان عراق گفت: از آنجا که گروه خوراسان در صدد حمله به آمریکا  و اسرائیل بود، ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن، پیش از حمله به دولت اسلامی در عراق  و شام – داعش- و جبهه النصره، این گروه را مورد حمله قرار داد.

وی در گفت وگو با شبکه ماهواره‌ای السومریه افزود: سرکرده خوراسان محافظ شخصی اسامه بن لادن بود.

الزاملی در توضیح این مطلب افزود: خوراسان سه سال قبل در سوریه تاسیس شد و در حالی که نهاد اطلاعاتی عراق و سوریه از این گروه اطلاعی نداشت، سرویس اطلاعاتی آمریکا آن را زیر نظر داشت.

وی یادآور شد که گروه مزبور در صدد حمله به اهداف مورد نظر خود در آمریکا و اسرائیل بوده و نقشه این حملات به مرحله اجرا رسیده بود.

به گفته الزاملی، اعضای گروه خوراسان همان اعضای اولیه القاعده هستند و محسن الفضلی سرکرده کویتی تبار این گروه محافظ و راننده شخصی اسامه بن لادن بود و  زمانی که 19 سال داشت در حملات 11 سپتامبر شرکت کرد.

وی افزود: افراد مسلح خوراسان در ساخت بسته های انفجاری مهارت دارند و الفضلی نیز طراح اصلی ترور محمد باقر الحکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق بود.

این در حالی است که گروه موسوم به خوراسان همزمان با آغاز حملات هوایی ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق و سوریه سربرآورد و اندکی بعد آمریکا از کشته شدن الفضلی سرکرده این گروه خبر داد.

برخی گزراش ها نیز حاکی از بیعت خوراسان با داعش است.

نام خوراسان در حالی مطرح است که فقط چند روز پیش از آغاز عملیات ائتلاف بین المللی- عربی علیه داعش مسئولان آمریکایی از وجود یک گروه افراطی جدید در سوریه به نام خوراسان خبر داده و آن را تهدیدی برای خود و غرب برشمردند، بدون اینکه در داخل آمریکا تدابیر امنیتی در نظر گرفته شود و این موضع، ماهیت این گروه و موجودیت واقعی آن را زیر سوال می برد و تردید های جدید در مورد آن مطرح می سازد.

این تردیدها زمانی قوت می یابد که به گفته مسئولان آمریکایی خوراسان بیش از سایر گروههای تروریستی در صدد حمله به آمریکا و تاسیسات خارجی است.

اما جالب اینکه با همه خطرات این گروه که آمریکا به آن اشاره دارد، اطلاعات مربوط به آن بسیار اندک است و هیچ گونه توضیحی در مورد تشکیل، ساختار، رهبران و ماهیت فعالیت آن در سوریه وجود ندارد و مسئولان آمریکایی در مورد اینکه چگونه این گروه از هیچ سربرآورده و ناگهان به بزرگترین خطر برای غرب تبدیل شد، توضیحی نداده اند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان