رئیس کمیته روابط خارجی شورای عربستان، ایران را به دخالت در امور یمن متهم کرد

رئیس کمیته روابط خارجی شورای عربستان، ایران را به دخالت در امور یمن متهم کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیته روابط خارجی شورای مشورتی عربستان با طرح این ادعا که ایران در امور داخلی یمن دخالت می‌کند، خواستار فشار بین‌المللی بر تهران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رئیس کمیته روابط خارجی شورای مشورتی عربستان ایران را به دخالت در امور داخلی یمن متهم کرد. آقای عبدالله العسکر روز چهارشنبه بر اساس همین ادعا خواستار فشار بین‌المللی بر ایران شد.  

به گزارش پایگاه خبری «یمن آنلاین»، العسکر با بیان اینکه درگیری‌ها در یمن تهدیدی علیه کشورهای همسایه به شمار می‌روند گفت: «اقدام علیه شبه‌نظامیان در یمن به یک دولت واقعی نیاز دارد. نمی‌توان صنعا را در دستان حوثی‌ها و ایرانی‌ها رها کرد.»

وی ضمن متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلی یمن تصریح کرد: «باید به این خاطر آنها را تحت فشار بین‌المللی قرار داد. دیگر بس است. آنها باید این کار را متوقف کنند.»

شورای مشورتی عربستان وظیفه مشورت‌دهی به دولت در سیاستهای کلی را به عهده دارد، اما این شورا از قدرت قانونگذاری برخوردار نیست.

دولت یمن و گروه انصار الله روز یکشنبه (30 شهریور، 21 سپتامبر) به توافق صلحی دست یافتند که در آن، برقراری آتش بس فوری و تشکیل یک دولت تکنوکرات درخواست شده است.

گروه انصار الله، که به حوثی‌ها هم شناخته می‌شوند، به مدت بیش از یک ماه با برپایی تظاهرات در پایتخت خواستار تشکیل دولت جدید شده‌اند. آنها معتقدند که دولت فاسد بوده و جامعه شیعیان را نادیده می‌گیرد.

جنبش حوثی شیعه یمن نامش را از قبیله بنیان‌گذار این جنبش حسین بدرالدین الحوثی می‌گیرد.

جنبش حوثی یمن در انقلاب مردمی که علی عبدالله صالح دیکتاتور سابق یمن را به کناره‌گیری از قدرت مجبور کرد نقشی کلیدی ایفا کرد.

صالح، که 33 سال بر یمن حکومت کرد، در فوریه 2012 بر اساس یک معاهده انتقال قدرت مورد حمایت امریکا در ازای برخورداری از مصونیت از قدرت کنار رفت. این اتفاق بعد از یک سال برگزاری تظاهرات گروهی که شرکت‌کنندگان در آن خواستار برکناری او بودند، به وقوع پیوست.

انتهای پیام/م.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان