واکنش شهردار بیت‌المقدس به شهرک‌سازی‌های جدید/ به خاطر ادامه ساخت‌وساز عذرخواهی نمی‌کنیم

واکنش شهردار بیت‌المقدس به شهرک‌سازی‌های جدید/ به خاطر ادامه ساخت‌وساز عذرخواهی نمی‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: شهردار بیت المقدس اشغالی تاکید کرد که ما به خاطر ادامه ساخت و ساز در بیت المقدس عذرخواهی نخواهیم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت، "نیر بارکات" شهردار بیت المقدس اشغالی گفت که بیانیه کاخ سفید در این خصوص که ادامه ساخت و ساز در بیت المقدس موجب مسموم شدن جو و فضا می شود درست نیست و ساخت و ساز در بیت المقدس مسموم کننده یا مخرب نیست بلکه لازم و مهم است و ما به ساخت و ساز با تمامی قدرت و توان ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه افزود: من برای متوقف کردن ساخت و ساز علیه یهودی ها در بیت المقدس اشغالی همکاری نخواهم کرد . تبعیض بر اساس مذهب، نژاد و جنسیت غیر قانونی است- نه در آمریکا و نه در هیچ کشور دیگری. آپارتمان هایی که دو سال پیش اجازه ساخت آن داده شده به جوانان بیشتری اجازه خواهد داد تا در بیت المقدس اشغالی زندگی کنند . ما به خاطر این اقدام عذرخواهی نخواهیم کرد.

سخنگوی کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به اسرائیل هشدار داد تصمیم این رژیم برای ساخت 2600 واحد مسکونی در نزدیکی‌های بیت‌المقدس فضای روابط اسرائیل با فلسطین و جهان عرب را مسموم خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز پنجشنبه به اظهارات مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا که شهرک‌سازی‌های اسرائیل در بیت‌القدس را محکوم کرده بودند واکنش نشان داد.

نتانیاهو در جمع خبرنگاران در هتل محل اقامتش در نیویورک گفت: «این انتقاد را نمی‌فهمم و نمی‌توانم این موضع را قبول کنم.»

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت