مردم آمریکا همچنان باید برای هدردادن هزینه‌ها در افغانستان مالیات بپردازند

مردم آمریکا همچنان باید برای هدردادن هزینه‌ها در افغانستان مالیات بپردازند

خبرگزاری تسنیم: روزنامه نیوریورک تایمز با اشاره به امضای پیمان امنیتی بین افغانستان و آمریکا نوشت: در حالی که بخش قابل توجهی از کمک‌های خارجی به افغانستان هدر رفته است، مردم آمریکا باید همچنان برای سوء مدیریت در این کشور مالیات بپردازند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم؛ روزنامه نیوریورک تایمز با اشاره به امضای پیمان امنیتی بین افغانستان و آمریکا نوشت: در حالی که بخش قابل توجهی از کمک‌های خارجی به افغانستان هدر رفته است، مردم آمریکا باید همچنان برای بی‌مدیریتی در این کشور مالیات بپردازند.

 به گزارش این روزنامه و بر اساس تحقیقات مراکز آمریکایی تاکنون دهها میلیارد دلار کمک خارجی به افغانستان به‌علت مصرف آنها در طرحهای غیرضروری با عمر کوتاه و نیز فساد گسترده در دستگاه اداری این کشور هدر و یا به یغما رفته است.

همچنین میلیون‌ها دلار از این کمکها به‌صورت چمدانی از افغانستان خارج شده و دولت افغانستان چشم خود را به این فساد گسترده بسته است. کنگره آمریکا نیز برای اینکه نشان دهد تلاش‌هایش در جنگ در این کشور شکست نخورده ناچار است هرسال کمکها به افغانستان را تصویب کند.

این امیدواری برای مالیات دهندگان آمریکایی ایجاد شده بود که در پایان سال جاری میلادی صفحه جنگ در افغانستان بسته شود، اما با امضای توافقنامه امنیتی در روز سه‌شنبه هفته جاری، مردم آمریکا همچنان باید صورت حساب‌های افغانستان را در آینده بپردازند.

براساس این پیمان، آمریکا به حضور نظامی خود در افغانستان پس از 2014 ادامه خواهد داد و حق ایجاد پایگاه نظامی دائمی در افغانستان پیدا خواهد کرد.

احمدزی رئیس‌جمهور افغانستان پیش از این اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات بلافاصله پیمان امنیتی با آمریکا را امضا خواهد کرد.

قرار بود این پیمان در زمان زمام‌داری حامد کرزی به امضا برسد اما به‌دلیل اختلاف نظرهای وی با آمریکا، کرزی از امضای آن سر باز زد و این مأموریت به رئیس‌جمهور جدید افغانستان محول شد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان