طرح سوال از وزیر راه در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

طرح سوال از وزیر راه در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم دورود و ازنا درمجلس شورای اسلامی گفت: در آینده‌ای نزدیک از سوی نمایندگان لرستان و خوزستان از وزیر راه و شهرسازی در مورد اتفاقات ریلی جنوب طرح سوال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دورود، عباس قائد رحمت ظهر امروز در ارتباط با خطوط راه آهن سراسری شمال به جنوب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه راه آهن و شبکه ریلی فرسوده و اقداماتی شروع شده است  و از مسیر استان مرکزی تا لرستان بازسازی چند قطعه آن آغاز شده و به بهره برداری رساندند.

وی افزود: یک قطعه آخر این مسیر ریلی هم که در هفته دولت افتتاح شد و دو قطعه یکی در دورود و یکی در ازنا باقی مانده است که این قطعات هم دارند تراورس های بتونی پیشرفته ای را نصب می کنند اما باید سرعت بیشتر شود به ویژه از شهرستان دورود به خوزستان چون تونل های زیادی در این مسیر صعب العبور است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس بیان کرد: در اخباری که به ما دادند قرار است  این خط  را کاملا بتونی کنند که انتظار داریم سرعت دهند در غیر اینصورت مشکلاتی که دارد به وجود می آید راه آهن نمی تواند به اهداف خودش برسد و با مشکلات جدی تری روبرو می شود.

وی با اشاره به احتمال تلفات انسانی در مسیر ریلی جنوب تصریح کرد: اگر سرعت کند باشد احتمال دارد قطارهای مسافربری هم آسیب بینند که با تلفات انسانی رو به رو می شویم و من به وزیر محترم راه  وشهرسازی هشدار می دهم که مواظب باشند.

قائدرحمت با اشاره به سوال نمایندگان لرستان و خوزستان از وزیر راه گفت: با نمایندگان استان لرستان و خوزستان هماهنگ شده که به زودی طرح سوال از وزیر راه وشهرسازی در دستور کار مجلس قرار گیرد که این مشکل را هر چه سریعتر چاره اندیشی کنند.

وی اظهار کرد: اگر این اتفاق نیفتد هم بحث مشکلات حمل و نقل را در کشور داریم هم به ضرر راه آهن و وزارت راه است و هم بحث مسافر و  مشکلات زیست محیطی را داریم که بعضا اتفاق افتاد حدود 140 هزار قطعه ماهی را آسیب رساندیم در رودخانه ای که در مسیر است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس خاطرنشان کرد: از وزیر محترم تقاضا می‌کنم هر چه سریعتر چاره اندیشی کنند و این مشکل را به شکلی خاص حل کنند اعتبار ویژه‌ای اختصاص دهند و مشکل را حل کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon