بسته‌های حمایتی توسعه طرح‌های آبیاری نوین تدوین شده است

بسته‌های حمایتی توسعه طرح‌های آبیاری نوین تدوین شده است

خبرگزاری تسنیم: وزیر جهاد کشاورزی در سمیرم گفت: دولت برای توسعه طرح‌های آبیاری نوین، بسته‌های حمایتی تدوین کرده و در این زمینه به صورت ویژه اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمود حجتی ظهر امروز در بازید از مزارع و صنایع کشاورزی شهرستان سمیرم اظهار کرد: دولت در قالب بسته‌های حمایتی و براساس نظام بهره‌برداری تدوین شده تا 85 درصد هزینه‌های اجرای طرح‌ها را به کشاورزان ارائه می‌دهد.

وی افزود: اجرای طرح‌های آبخیزداری سبب تقویت سفره‌های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک می‌شود که بر همین اساس نیاز بوده با توجه به بارش‌های زمستانه و بهاره برای اجرای طرح‌های آبخیزداری بیش از گذشته توجه شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در شهرستان سمیرم سالانه بین 350 تا 400 هزار تن سیب درختی تولید می‌شود که محصول این شهرستان در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از سیب درجه سه شهرستان سمیرم به صورت فله‌ای جمع آوری و برای صنایع تبدیلی از شهرستان خارج می‌شود.

حجتی افزود: باید با برنامه‌ریزی و کمک مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از خروج این محصول از سمیرم جلوگیری و کارخانجات مربوط در این شهرستان احداث شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon