ایران انفجار تروریستی در حمص سوریه را محکوم کرد

ایران انفجار تروریستی در حمص سوریه را محکوم کرد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت که جمهوری اسلامی ایران انفجار تروریستی روز گذشته حمص را محکوم کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص انفجار تروریستی اخیر در حمص اظهار داشت: این اقدام، یکی از صدها جنایتی است که گروه‌های تروریستی با حمایت‌های خارجی در خلال 4 سال بحران آفرینی در سوریه علیه مردم این کشور به خصوص زنان و کودکان مرتکب می‌شوند و در پشت این جنایت‌ها دست‌هایی قرار دارد که امروز خود را در نقاب ائتلاف ضد تروریسم پنهان کرده است.

افخم افزود: جمهوری اسلامی ایران  این جنایت و اقدام ضدانسانی که کودکان مظلوم را هدف قرار داد شدیدا محکوم می‌کند و با ابراز تسلیت و همدردی به دولت و ملت سوریه بویژه خانواده‌های قربانیان؛ از بی توجهی سازمان ملل متحد در قبال عاملان داخلی و خارجی این جنایت‌ها ابراز تأسف کرده و از کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم می‌خواهد بجای نمایش تحرکات ضدتروریستی، حمایت‌های مالی و تسلیحاتی به تروریست‌ها را متوقف کنند.

تلویزیون سوریه روز گذشته اعلام کرد که بر اثر وقوع دو انفجار در نزدیکی یک بیمارستان و یک مدرسه در شهر حمص سوریه 49 تن کشته شدند که اکثر قربانیان را کودکان تشکیل می‌دهند.

منابع خبری سوری گزارش دادند که در این انفجار بیش از 20 کودک جان خود را از دست دادند. در این حملات همچنین بیش از 100 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان