ایران کانون صلح و ثبات برای کشورهای منطقه است

ایران کانون صلح و ثبات برای کشورهای منطقه است

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس ایرلند گفت: ایران نقطه کانونی ایجاد صلح و ثبات و نماد ارزشمندی برای کشورهای منطقه است و سیاست‌های جدید دولت ایران در ارتباط با کشورهای دنیا قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهانو به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، شان بارت، با ابراز خشنودی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، از اقدامات دولت یازدهم  برای ارتباط با کشورهای دنیا به ویژه اروپا تقدیر کرده و اظهار کرد: سیاست های جدید دولت ایران قابل تقدیر است.

وی با اشاره به دیدارهای خود با مقامات ایرانی در تهران بر ارتقای سطح مناسبات 2 کشور تاکید کرد و با اشاره به قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره کرد و افزود: ایران نقطه کانونی ایجاد صلح و ثبات و نماد ارزشمندی برای کشورهای منطقه است.

رئیس مجلس ایرلند با بیان اینکه ایران می‌تواند در گردشگری گام‌های بلندی را بردارد، اظهار کرد: ایرلند می‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری، با این استان همکاری‌های خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به زیبایی‌های شهر اصفهان افزود: در بازدید از این شهر از حضور چشمگیر گردشگران اروپایی متعجب شدم.

شان بارت با اشاره به تفاوت‌های سیاست‌های این کشور با اتحادیه اروپا گفت: کشور ایرلند نقش مهمی در توسعه و نگرش اروپا داشته و سعی می‌کند که با ایران همکاری‌های نزدیکی داشته باشد.

وی  با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های کشورش حفظ صلح و ثبات است، تصریح کرد: امیدواریم صلح و ثبات پایدار در دنیا حکمفرما شود.

 رسول زرگرپور، استاندار اصفهان نیز در این دیدار با برشمردن ظرفیت‌های ویژه استان اصفهان، اظهار کرد: در دولت یازدهم سعی برای برقراری ارتباط اقتصادی با همه کشورها، به‌خصوص اتحادیه اروپا بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت یازدهم گسترش ارتباط استان‌های ایران با استان‌های دیگر کشورها است، افزود: در طول یکسال گذشته بیش از 85 هیئت بلندپایه خارجی به اصفهان سفر کرده‌اند، که نشان از موفقیت ایران در ارتباطات بین‌المللی است.

استاندار اصفهان بیان کرد: بسیاری از گردشگران اروپایی از اصفهان به‌عنوان قلب تپنده ایران یاد کرده‌اند، و این استان آماده همکاری و تفاهم و دوستی با کشورهای دیگر است.

وی از اصفهان به‌عنوان مرکز ادیان توحیدی یاد کرد و تصریح کرد: بیش از 400 سال است که در این استان پیروان ادیان توحیدی اسلام، مسیحیت زرتشت و کلیمی با صلح در کنار هم زندگی می‌کنند، و با شرکت در مراسم‌های هم، وحدت خود را به نمایش می‌گذارند.

زرگرپور با اشاره به سیاست‌های مستقل کشور ایرلند در برقراری ارتباط با دیگرکشورها، خواستار تعمیق مناسبات و گسترش ارتباطات باتوجه به ظرفیت‌های استان اصفهان شد.

وی گفت: با وجود اختلاف نظرهای موجود بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا، خواستار رفع ابهامات و گسترش ارتباطات با این اتحادیه بوده و امیدواریم آنان نیز قدرت منطقه‌ای ایران را بهتر و بیشتر درک کنند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم که ایرلند از کشورهای مستقل در اتحادیه اروپا بوده، و امیدواریم با پیشرفت مذاکرات 1+5 و ایران کلیه اختلافات و ابهامات بین ایران و کشورهای اتحادیه اروپا برطرف شود.

وی اظهار کرد: معتقد هستیم که مسئولان اتحادیه اروپا بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران واقف بوده،ولی به هرحال باید در جهت رفع ابهامات، مذاکرات با جدیت پیگیری شده و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه نهایی دست یابیم.

زرگرپور در پایان بیان کرد: ایران با 5 هزار سال سابقه تاریخی و به‌عنوان کشوری با تمدن بزرگ و داشتن منابع کافی نفت و معادن غنی و همچنین نفوذ منطقه‌ای آماده همکاری با همه کشورهای دنیا است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon