سبک زندگی اسلامی تنها راهکار مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان است


سبک زندگی اسلامی تنها راهکار مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان است

خبرگزاری تسنیم: حسین یکتا گفت: امروز با سرلوحه قرار دادن راه شهدا می‌توانیم سبک زندگی اسلامی را به فرزندانمان نشان دهیم تا افسران جوان جنگ نرمی را برای مقابله فرهنگی با دشمن تربیت کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین یکتا پنجشنبه 10 مهرماه در نشست تخصصی کتاب «سطر آخر» به نویسندگی ثمانه قاسمی که در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس برگزار شد، با تقدیر و تشکر از ناشران و نویسندگان دفاع مقدس، گفت: من همیشه به دوستانم می گویم که در فضای جنگ نرمی که جمهوری اسلامی ایران در آن قرار دارد داشتن یک حوزه هنری با ادبیات دفاع مقدس و یا یک روایت فتح ضروری است و متأسفانه به یک آرزو تبدیل شده است.

مسؤول قرارگاه خاتم الاوصیا در ادامه با اشاره به محتوای کتاب سطر آخر، افزود: داستان های این کتاب به نوعی روایت فتح است که در قالب مکتوب به نمایش درآمده است. آثاری که در این نمایشگاه ابعاد مختلف دفاع مقدس را بیان می کند، نشانگر این است که در فضای شبیخون فرهنگی جامعه امروزی ما نیز می شود به مقابله فرهنگی با دشمن بپردازیم. وی تأکید کرد: ما باید برای جوانان حالت رزمنده ای را که در کربلای 5 پلاک خود را باز می کند و یقین دارد که در این عملیات شهید می شود را ترسیم کنیم و بگوییم که این افراد با چه استدلالی در این راه قدم گذاشتند و به فیض شهادت رسیدند.

یکتا اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی برای شلیک یک گلوله به سمت دشمن نیاز بود تا بیست نفر تدارک این کار را ببینند اما در فضای جنگ نرم که امروز در آن قرار داریم به راحتی می توانیم مقدمات مقابله با تهاجمات دشمنان انقلاب را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اهمیت بیان سبک زندگی اسلامی برای جوانان، گفت: من همیشه از جوانان و بخصوص دانشجویان می پرسم که در این دنیا به جز خانواده تان چه کسی بیش از همه برای شما ارزش قائل است و در ادامه برایشان می گویم که شهدای دفاع مقدس افرادی بودند که پیش از آنکه شما به دنیا پا بگذارید، برای آسایشتان از جان و مال و لذت های دنیوی خود گذشتند.

مسؤول قرارگاه خاتم الاوصیا تصریح کرد: امروز ما با سرلوحه قراردادن راه شهدا می توانیم سبک زندگی اسلامی که تنها راهکار مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان است را به فرزندانمان نشان دهیم تا افسران جوان جنگ نرمی را برای مقابله فرهنگی با دشمن تربیت کنیم.

وی با بیان این‌که رزمندگان در دوران دفاع مقدس با اعتقادات قلبی خود به مقابله با دشمن می رفتند، افزود: من در بین فیلم هایی که برای دفاع مقدس ساخته شده است، همیشه دو صحنه را بخاطر دارم که در یکی از آن ها که مربوط به فیلم مهاجر است، رزمنده ای در حالی که هواپیمای بدون سرنشین را هدایت می کند، چشمانش را می بندد و به سجده می رود و با چشم دلش که تنها خدا را در آن جا داده است، به مواضع دشمن حمله ور می شود.

یکتا ادامه داد: این صحنه بیانگر امداد غیبی پروردگار به دفاع مقدس رزمدگان اسلام بود که بسیار زیبا به تصویر کشیده شده بود. در فیلم خداحافظ رفیق نیز صحنه ای وجود دارد که در آن رزمندگان اسلام منتظر هستند تا دسته گل شهادت را از دختر بچه ای که در داستان فیلم وجود دارد دریافت کنند، این صحنه بیانگر این است که تقاضا برای شهادت زیاد است اما عرضه الهی برای رسیدن به فیض شهادت کم می باشد.

مسؤول قرارگاه خاتم الاوصیا در پایان بیان کرد: در فضای آلوده ای که تهاجمات فرهنگی دشمن برای جامعه ما بوجود آورده است، تقاضا برای شهادت زیاد است اما امروز دروازه های شهادت به معبری کوچک تبدیل شده اند و عرضه شهادت کاهش یافته که فیض شهادت تنها نسیب افرادی می شود که لیاقت ان را داشته باشند و به مقابله با تهاجمات فرهنگی غرب بپردازد.

منبع: خبرگزاری رسا

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon