قطار گردشگران اروپایی به استان فارس رسید + تصاویر


قطار گردشگران اروپایی به استان فارس رسید + تصاویر

خبرگزاری تسنیم: نخستین قطار گردشگران اروپایی پس از عبور از استان‌های تبریز، زنجان و اصفهان و یزد صبح امروز با استقبال مسئولان استانی وارد استان فارس شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، گروه 65 نفره گردشگر مردمی که از کشورهای انگلیس، آلمان، اتریش سوئیس و ترکیه است، با نام هزار و یک شب از شهر استانبول ترکیه توسط شرکت آنتونینا حرکت کرده و در هفتم مهرماه امسال از مرز رازی وارد ایران شده است و پس از عبور از استان‌های تبریز، زنجان و اصفهان و یزد صبح امروز و با استقبال مسئولان استانی وارد استان فارس شد.

مهرداد انصاری، مدیرکل راه‌آهن استان فارس در مراسم استقبال از این گردشگران با اشاره به آمادگی کامل مردم استان فارس برای استقبال از نخستین گروه گردشگران خارجی که با استفاده از قطار هتلی به ایران سفر کردند، اظهار کرد: این گروه پس از عبور از شهرهای تبریز، زنجان، کرج، یزد و اصفهان، صبح امروز وارد ایستگاه راه‌آهن سعادت‌شهر استان فارس شده و مورد استقبال گرم مردم این دیار قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه گروه گردشگران هزار و یک شب یک روز در شیراز اقامت دارند، گفت: گردشگران برای زمان حضور خود در استان فارس برنامه‌ریزی کردند تا در کمترین زمان بیشترین آثار را بازدید کنند.

صبح روز جمعه گروه گردشگری هزار و یک شب وارد ایستگاه راه‌آهن سعادت‌شهر استان فارس شده و مورد استقبال گرم مردم این دیار قرار گرفتند به گونه‌ای که گردشگران بسیار خشنود بوده و بر میزبانی و مهمان‌نوازی مردم ایران و به‌ویژه استان فارس اذعان کردند.

پس از ورود گروه گردشگران به ایستگاه راه‌آهن مردم با میوه‌های تولید شده در شهرستان از گردشگران پذیرایی کرده و با اجرای موسیقی محلی گردشگران را با موسیقی بومی دیار فارس آشنا کردند که گردشگران از اجرای این برنامه ابراز خوشحالی کرده و در مورد دیگر آداب و رسوم استان سوالاتی پرسیدند.

مرتضی وصالی، فرماندار پاسارگاد، در مراسم استقبال از گروه گردشگری هزار و یک شب، با عرض خیرمقدم به گردشگران خارجی از طرف مردم استان فارس و منطقه پاسارگاد، اظهار کرد: شهرستان پاسارگاد نقطه مهمی در منطقه باستانی فارس بوده و در جهان، خاورمیانه و آسیا به عنوان مهد تمدن شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه آثار و بناهای تاریخی منحصربه‌فرد شهرستان پاسارگاد و اقلیم ویژه این دیار به ما کمک کرده تا میزبان خوبی برای شما گردشگران باشیم، افزود: علاوه بر آثار تاریخی ثبت جهانی، شهرستان قابلیت‌های فراوانی در حوزه کشاورزی دارد.

فرماندار پاسارگاد با اشاره به تولید محصولات ارگانیک و لوکال بسیار ویژه در شهرستان پاسارگاد، گفت: اگر دوباره به شهرستان پاسارگاد سفر کردید فرصت دیدن آسمان زیبای منطقه در شب را از دست ندهید.

وصالی مردم ایران و آلمان را دارای نقاط مشترک بسیار دانست و بر مهمان‌نوازی ایرانیان تاکید کرد.

میزبانی تمام مردم ایران عالی بود

یکی از گردشگران به نام فرانک نیکلمن که از آلمان به ایران سفر کرده در پاسخ به سخنان فرماندار پاسارگاد، اظهار کرد: از طرف همه گروه از میزبانی خوب مردم ایران تشکر کرده و لازم به ذکر است که در همه شهر‌هایی که ما حضور یافتیم مردم ایران با گرمی به استقبال ما آمدند.

اورنگ خسروی، رئیس قطار هتلی ایران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: تعداد واگن‌هایی که در مرز رازی تحویل گرفتیم 8 واگن بوده و هر واگن 10 کوپه دارد و در هر کوپه برای گردشگران تخت و سرویس اقامت هتلی تعبیه شده است.

وی با بیان اینکه سرعت مجاز قطار در ایران 120 کیلومتر بر ساعت است، افزود: این سفر در ایران 13 روز طول می‌کشد و در برخی از مسیرهای ریلی در ایران مجاز به حرکت تا سقف 150 کیلومتر بر ساعت هستیم.

رئیس قطار هتلی ایران با اشاره به واکنش‌های خوب گردشگران به سفرشان به ایران، گفت: این گروه از حضور خود در ایران ابراز خرسندی کرده و مردم ایران را مردمی دارای فرهنگ غنی می‌دانند.

 

در طول بازدید از چند اثر تاریخی از جمله مقبره کورش در پاسارگاد و مجموعه جهانی تخت‌جمشید با گروه گردشگری هزار و یک شب همراه شدیم و با چند نفر از آنها به گفت‌و‌گو پرداختیم.

یکی از گردشگران به نام خانم کتی نل از لندن از خوشحالیش برای سفر به ایران گفت و اظهار کرد: این سفر برای من و همسرم سفر متفاوتی بوده و برای این سفر از تور استفاده کردیم، من مردم ایران را دوست دارم و با زنان ایرانی احساس هم‌زاد‌پنداری می‌کنم.

آثار تاریخی ایران فراتر از تصور من بود/از کودکی آرزوی سفر به ایران را داشتم

زیبل شودل از آلمان در گفت‌و‌گو با تسنیم، می‌گوید: آثاری که امروز دیدن کردم برای من خیلی جالب بود و این آثار خیلی فراتر از آنچه که تصورش را داشتم بودند،من برای سفر ایران را انتخاب کردم زیرا می‌دانستم مناظر و آثاری را می‌توانم در ایران ببینم که در هیچ جای دنیا قابل مشاهده نیست، در مورد ایران درگذشته در کتاب‌های درسی خود مطالب بسیاری خواندم و همیشه از بچگی آرزو داشتم به ایران سفر کنم.

آثار تاریخی ایران منحصر به‌فرد است

لودریک هافمن 77 ساله و اهل اتریش که با این گروه همراه شده با ذوق بسیار در مورد حضور خود در این سفر می‌گوید: ایران آثاری دارد که در دنیا منحصربه‌فرد است و سفر من به ایران برایم ارزش بسیار دارد، در طول سفر آثاری را نیز در ترکیه دیدم و چون با قطار به این سفر آمدیم این امکان برایمان فراهم شد تا از دیدن مناظر در طول سفر نیز بهره‌مند شویم و از این فرصت خوب استفاده کنیم.

سفر با قطار نسبت به سفر با هواپیما بهتر است و در مورد آثار تاریخی شهر شما که امروز دیدم باید بگویم هنر غیر قابل توصیفی است و آثاری مانند پاسارگاد و نقش‌رستم و تخت‌جمشید آثاری گرانبها هستند و برای من خیلی جالب است که حدود 500 سال قبل از مسیح این آثار خلق شده و هنوز پابرجاست.

ایرانیان باید به تاریخ و آثار خود ببالند

دکتر ادوارد مته از کشور اتریش، رئیس بازنشسته بانک است که پس از بازنشستگی تاریخ خوانده و در طول مطالعات خود به ایران علاقه‌مند شده، نظرش را در مورد حضورش در ایران جویا شدم، وی گفت: دومین مرتبه است که به ایران آمده‌ام، برای نخستین‌بار است که از مجموعه جهانی تخت‌جمشید بازدید می‌کنم و باید اعتراف کرد که یکی از بهترین آثار تاریخی جهان است که برای ما خیلی جالب است و شما می‌توانید به خودتان ببالید که چنین تاریخی دارید.

سفر با قطار جاذبه‌های گردشگری بیشتری را به من نشان داد

خانم گیزا لاهید که از آلمان با این گروه گردشگری به ایران سفر کرده مهندس نساجی است که بازنشسته شده و در پاسخ به سؤالم که انگیزه‌اش از سفر به ایران با قطار چه بوده، می‌گوید: همیشه آرزو داشتم این کشور را ببینم و برای نخستین‌بار است که به ایران سفر می‌کنم، آثار تاریخی پاسارگاد، نقش‌رستم و تخت‌جمشید خیلی جذاب و قشنگ هستند و تاریخ بزرگی دارند، سفر با قطار را دوستانم که در زمینه گردشگری فعالیت دارند به من پیشنهاد دادند و از اینکه با قطار سفر کردم بسیار خوشحالم و این سفر برای من خیلی خوب بود.

تاکنون 4 بار به ایران سفر کرده‌ام

دیوید نل، همسر کتی نل اهل انگلیس است و در سوئیس زندگی می‌کند، او که 77 سال دارد و وکیل بازنشسته است، با همسرش به ایران سفر کرده و می‌گوید: چهارمین مرتبه است که به ایران سفر می‌کند، 46 سال پیش برای نخستین بار به شیراز آمدم و از همان زمان به شهر شیراز علاقه‌‌مند شدم و باید بگویم در گذشته در اطراف آثار تاریخی حفاظ قرار نداشت.

عاشق ایران و مردم مهربانش هستم و همواره دوست دارم آثار تاریخی ایران را که در شهرهای بزرگی مانند اصفهان و شیراز وجود دارد از نزدیک ببینم و سومین بار است که به شیراز سفر کردم و سرزمین سبز و زیبایی است و مردمان خوش‌رو و خوش‌اخلاقی دارد و اگر بتوانم بازهم به شیراز سفر می‌کنم.

تصور نمی‌کردم مردم ایران تا این اندازه مهربان باشند

الیزابت فیلینگ اهل آلمان است و در مورد ایران می‌گوید: اطلاعات من در مورد ایران خیلی زیاد است زیرا من در رشته باستان‌شناسی تحصیل کردم و رشته اصلی من ایران‌شناسی بوده است، اگر بخواهم پاسارگاد را در یک جمله توصیف کنم باید بگویم پاسارگاد به عنوان پایتخت ایران و شهری که پایتخت کورش دوم بوده برای من اهمیت زیادی دارد و دومین مرتبه است که به ایران آمدم.

از الیزابت درمورد تصورش قبل از سفر به ایران پرسیدم که در پاسخ گفت: آنچه برای من حائز اهمیت است این است که در گذشته تصور نمی‌کردم مردم ایران تا این اندازه مهربان باشند و ارتباط خوبی با افراد خارجی و غیرهموطن خود داشته باشند اما دیدم که فضای ذهنی مردم ایران خیلی خوب است و به خوبی با ما ارتباط برقرار کرده و بسیار مهربان هستند و این برای من قابل تأمل است.

آثار تاریخی و منحصر‌به‌فرد  ایران باید به جهان معرفی شوند

آقای مهندس فرانک اهل شهر هامبورگ است و از گفت‌و‌گوی صمیمانه ما استقبال کرد و گفت: من همه دنیا را گشته‌ام و نخستین مرتبه است که به ایران آمدم و خیلی خوشحالم که با چنین ملتی که انقدر مهمان‌دوست و مهمان‌نوازند آشنا شدم.

پاسارگاد و پرسپولیس خیلی زیبا هستند اما در دنیا معروف نیستند و باید بیشتر معرفی شوند، در کتاب‌های تاریخ درسی خود با مجموعه جهانی تخت‌جمشید آشنا شدم اما این اثر تاریخی را از طریق اسکندر مقدونی شناختم که متأسفانه این مکان زیبا را تخریب کرده است.

آرزو داشتم از نزدیک مساجد و آثار تاریخی ایران را ببینم

خانم ژانی فازار از سوئیس با این گروه گردشگری همراه شده و خانه‌‌دار است، نظرش در مورد سفر به ایران را پرسیدم، وی اظهار کرد: مدتی به مطالعه تاریخ صومعه‌ها و مساجد در ایران پرداختم و مطالبی که در طول مطالعاتم آموختم برایم بسیار جالب بود و آرزو داشتم از نزدیک مساجد ایران و آثار تاریخی آن را ببینم.

به خانواده و دوستانم توصیه می‌کنم برای سفر ایران را انتخاب کنند

نخستین بار است که به ایران سفر کردم و شهرهای دیگر ایران از جمله یزد را نیز دیدم ولی باید بگویم آثار تاریخی جهانی ایران که امروز دیدم خیلی زیباست و دوست دارم دوباره به اینجا سفر کنم، به خانواده و دوستانم توصیه می‌کنم برای سفر ایران را انتخاب کنند و با این مردم خوش‌قلب و مهربان آشنا شوند.

به گزارش تسنیم، گردشگران گروه هزار و یک شب از آثار تاریخی پاسارگاد، نقش‌رستم و تخت‌جمشید دیدن کردند و شامگاه جمعه نیز از حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) دیدن کرده و به این آستان ابراز ارادت کردند و در بازدید خود این مکان معنوی را مملو از آرامش خواندند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon