۶ میلیون تن کالا از مرزهای کشور ترانزیت شد/بندر امام فعال‌ترین مرز ترانزیت خروجی کشور

6 میلیون تن کالا از مرزهای کشور ترانزیت شد/بندر امام فعال‌ترین مرز ترانزیت خروجی کشور

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری از ترانزیت ۶ میلیون و ۷۶۰ هزار تن کالا از مرزهای کشور طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: بندر امام فعال‌ترین مرز ترانزیت خروجی کشور در مدت یادشده بود.

به خبرگزاری تسنیم به نقل از سازمان راهداری محمدجواد عطرچیان اظهار کرد:‌ در نیمه نخست امسال  6 میلیون و  494 هزار تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل 96 درصد از طریق جاده و 265 هزار تن معادل 4 درصد از طریق راه‌آهن ترانزیت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ترانزیت جاده‌ای 6 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد:‌از مجموع کالاهای ترانزیت شده، 3 میلیون و 182 هزار تن را مواد نفتی و 3 میلیون و 576 هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، انواع پنبه، کالاهای ساختمانی، لوازم خانگی، وسایل نقلیه باری و مسافری است.

وی افزود: در مدت زمان مذکور، از میان مرزهای کشور پرویزخان با یک ‌میلیون و 851 هزار تن معادل 27 درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای بندرعباس، باشماق و بازرگان در رده‌های بعدی قرار دارند.

 مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی گفت:‌در زمینه ترانزیت خروج کالا از کشور، بندر امام با 2 ‌میلیون و 383 هزار تن معادل 35 درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای بندرعباس، سرخس و لطف‌آباد در رده‌های بعدی قرار دارند.

عطرچیان بیشترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: از 293 هزار دستگاه تعداد سفر کامیون‌های حمل کننده کالاهای ترانزیتی، 174 هزار دستگاه معادل 59 درصد توسط کامیون ایرانی و مابقی توسط سایر ملیت‌ها از کشور حمل شده است.

وی خاطرنشان کرد: اتخاذ تصمیمات مؤثر و راهبردی به موازات تجهیز امکانات و زیرساخت‌ها، فراهم آوردن تسهیلات گسترده در بخش‌های مختلف حمل و نقل، اقدام سازمان‌های مرتبط در حرکتی هماهنگ به منظور رفع موانع و تسهیل در امر ترانزیت توانسته است در بهره‌برداری از موقعیت جغرافیایی و منحصر به فرد ترانزیت نقش قابل توجهی ایفا کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه