هشدار اپوزیسیون آلمان درباره تبدیل شده سازمان اطلاعات این کشور به شعبه جاسوسی آمریکا

هشدار اپوزیسیون آلمان درباره تبدیل شده سازمان اطلاعات این کشور به شعبه جاسوسی آمریکا

خبرگزاری تسنیم: اپوزیسیون آلمان شدیدا به گزارش های منتشر شده درباره انتقال داده های شهروندان به آمریکا واکنش نشان داده و ضمن هشدار درباره تبدیل شدن سازمان اطلاعات کشورشان به شعبه ای از سازمان جاسوسی آمریکا خواستار شفاف سازی دولت در این باره شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از روزنامه "زوددویچه سایتونگ" در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر اینکه سازمان اطلاعات امنیت آلمان داده های شهروندان آلمانی را به آژانس امنیت ملی آمریکا منتقل می کرده است، اپوزیسیون این کشور درباره تبدیل شدن سازمان اطلاعات آلمان به شعبه جاسوسی برای آژانس امنیت ملی آمریکا هشداردادند.

بر اساس گزارش های منتشر شده از منابع آلمانی و با استناد به اسناد محرمانه ای که دولت آلمان به کمیسیون تحقیقات پارلمانی درباره جاسوسی های آمریکا ارائه داده است، سازمان اطلاعات امنیت آلمان بین سال های 2004 و 2008 داده های شهروندان آلمانی را به آژانس امنیت ملی آمریکا منتقل می کرده است.

اسناد جدید نشان می دهند که بر خلاف ادعاهای سابق دولت، اطلاعات شهروندان آلمانی هم به آمریکا منتقل می شده است.

پس از انتشار این گزارش ها اپوزیسیون آلمان متشکل از چپ ها و سبزهای  شفاف سازی در این باره را خواستار شدند.

"برند ریکسینگر"، رئیس چپ های آلمان در این باره اظهار داشته است که این اتهام که سازمان اطلاعات امنیت آلمان شعبه جاسوسی از آژانس امنیت ملی آمریکا است تایید می شود.

وی که در گفتگو با "هندلز بلات" آلمان سخن می گفت اظهار داشت که این اتهام باید سریعا و به صورت جامع شفاف سازی شود. اگر این اتهامات علیه سازمان اطلاعات امنیت آلمان درست باشد این نقض گسترده و عمدی حقوق و قوانین اساسی محسوب می شود.

"کونستاین فون نوتز"، و "هانس کریستین اشتروبل" از نمایندگان سبزها در پارلمان آلمان هم این مسئله را یک رسوایی تمام عیار دانسته و تاکید کردند که سازمان اطلاعات امنیت آلمان یک بخش کاملا آشکار از شبکه جاسوسی بی دلیل گسترده جهانی است. استدلال "آنگلا مرکل" مبنی بر اینکه در کشور آلمان قوانین آلمانی اعتبار دارد غلط است.

این دو عضو کمیسیون تحقیق پارلمانی آلمان درباره جاسوسی ها همچنین تاکید کردند که اگر این مسئله مشخص شود که به صورت عمدی اطلاعات غلط به این کمیسیون  پارلمانی ارئه شده است ما نمی توانیم این مسئله را به سادگی ندیده بگیریم. دولت باید آشکارا اقدامات خلاف قانون و نقض کننده حقوق بشر این سازمان را متوقف کند.

"آرمین شوستر" از سیاستمداران حزب دموکرات مسیحی آلمان در این راستا خواستار ارتقاء سطح فنی سازمان های اطلاعاتی آلمان شده و اظهار داشته است که اگر سازمانهای آلمانی بهتر بتوانند کار کنند و از شایستگی های شخصی برخوردار باشند دیگر زیاد به آمریکا وابسته نخواهند بود.

وی انتقال داده ها از سازمان اطلاعات امنیت آلمان به آمریکا را مسئله ای جدید ندانسته و گفت: حالا باید این مسئله مشخص شود که مسئله یک نقص فنی مطرح است و اینکه این انتقال اطلاعات چه وسعتی داشته و به کدام گروه از شهروندان آلمانی مربوط است.

دفتر صدر اعظم آلمان در اوایل ماه جولای در پاسخ به یکی از سیاستمداران اپوزیسیون آلمان این مسئله را رد کرد که سازمان اطلاعات امنیت آلمان از سال 2004 تا 2007 اطلاعات شهروندان آلمانی در فرانکفورت را شنود می کرده و آن ها را به آژانس امنیت ملی آمریکا ارائه می داده است.

در ماه ژوئن هم رسانه های آلمانی از تبادل اطلاعات بین سازمان های اطلاعاتی آلمان و آمریکا خبرداده و در آن زمان هم تاکید شد که اطلاعات شهروندان آلمانی در بین داده های منتقل شده نیست.

اما حالا مشخص شده است که بر اساس برخی اسناد محرمانه ظاهرا داده های شهروندان آلمانی هم به آمریکا منتقل می شده است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت