سامانه جامع دفتریاران خراسان‌رضوی راه اندازی شده است/تهیه نقشه شهرهای استان با استاندارد "کاداستر"

سامانه جامع دفتریاران خراسان‌رضوی راه اندازی شده است/تهیه نقشه شهرهای استان با استاندارد "کاداستر"

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ثبت اسناد خراسان رضوی گفت: تاکنون نقشه ۷۴ شهر استان با استاندارد کاداستر تهیه و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

غلامرضا رحمتی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار کرد: اصولاً اجرای کاداستر مزایا و اهدافی را تأمین خواهد کرد که برای پیشرفت هر کشور در تمام زمینه ها لازم و ضروری است.

وی افزود: هدف کاداستر ایجاد نظامی ساده، روان، دقیق، مطمئن و با قابلیت بروز رسانی سریع و آسان برای کلیه املاک و مستحدثات هر کشور است.

رحمتی زاده بیان کرد: کاداستر سیستمی است که در آن اطلاعات فنی و اطلاعات حقوقی ضمن تلفیق با یکدیگر، نگهداری و مدیریت می‌گردد تا جهت تعیین موقعیت جغرافیایی و هندسی املاک(تثبیت املاک) و عملیات ثبتی نظیر تحدید حدود، تفکیک، تجمیع، افراز وغیره نیز رفع اختلافات ملکی در دعوی حقوقی مورد استفاده قرار گیرد.

راه اندازی سامانه ثبت آنی

وی گفت: بدین منظور در حال حاضر دو نرم افزار تفکیک آپارتمان ( upbuild) و تفکیک عرصه ( upparcel ) جهت تهیه نقشه عرصه و اعیان و استفاده در سامانه جامع کشوری املاک به منظور صدور سند تک برگی جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد و تاکنون نقشه 74 شهر استان با استاندارد کاداستر تهیه و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رحمتی زاده با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت آنی در استان گفت: سامانه ثبت آنی سند که طرحی برای شفاف سازی و بالا بردن امنیت اطلاعات اسناد است در تمامی دفاتر اسناد رسمی استان اجرایی شده است و تمامی مراحل ثبت اسناد و محاسبه هزینه های پرداختی توسط مراجعین به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد.

راه اندازی سامانه جامع دفتریاران

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی همچنین به راه اندازی سامانه جامع دفتریاران در استان اشاره کرد و تاکید کرد: نظر به اهمیت اطلاعات سردفتران و دفتریاران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و نقش مهم آن در تهیه گزارش‌ها، اتخاذ تصمیم‌ها و صدور ابلاغ‌ها، تمام اطلاعات مربوط، با دقت کافی به طور کامل در سامانه وارد و منتج به ایجاد بانک جامع اطلاعات سردفتران و دفتریاران گردیده است.

رحمتی زاده گفت: هم اکنون تمامی امور مربوط به صدور ابلاغیه جهت سردفتران اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و نیز دفتریاران اول و دوم شامل مرخصی، کفالت، انفصال، توبیخ کتبی، جزای نقدی، تغییر محل دفترخانه، صورتجلسات تحویل و تحول و غیره به صورت الکترونیکی انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon