فرکی: کریمی به اندازه خودش می‌تواند به تیم ملی کمک کند/ ملاک ما باید جام جهانی روسیه باشد

فرکی: کریمی به اندازه خودش می‌تواند به تیم ملی کمک کند/ ملاک ما باید جام جهانی روسیه باشد

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم فوتبال سپاهان اعتقاد دارد که علی کریمی توانمندی بالایی دارد و می‌تواند به اندازه خودش کمک حال تیم ملی باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال سپاهان با حضور سرمربی جدیدش توانست تا پیش از تعطیلات مقطعی لیگ اوضاع خوبی پیدا کند و با پیروزی مقابل پرسپولیس به تعطیلات برود. این مسئله از نظر حسین فرکی یک نکته مثبت برای سپاهان محسوب می‌شود تا بازیکنان این تیم شرایط بهتری پیدا کنند و در تعطیلات با روحیه بالاتری به تمرین بپردازند. سرمربی سپاهان معتقد است که تیمش در نیم فصل دوم شرایط بهتری هم پیدا خواهد کرد.

فرکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط این روزهای سپاهان و وضعیت این تیم در تعطیلات، جذب بازیکن در نیم فصل، تیم ملی و عدم دعوت از چند بازیکن تیمش به اردوی پرتغال، حضور علی کریمی به عنوان دستیار کارلوس کی‌روش و دیگر مسائل صحبت کرد:

تسنیم: شرایط سپاهان چگونه است و در حال حاضر که با تعطیلات مقطعی لیگ مواجه شده‌اید چه برنامه‌ای را برای بازیکنان در نظر گرفته‌اید؟

ما بعد از بازی خوبی که مقابل پرسپولیس انجام دادیم و 3 امتیاز مهم را کسب کردیم به مدت 4 روز تمرینات را تعطیل کردیم تا بازیکنان شنبه، یک‌شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه را استراحت کنند و تمرینات‌مان از فردا (چهارشنبه) دنبال خواهد شد. خوشبختانه در بازی با پرسپولیس به هدفی که داشتیم رسیدیم و با پیروزی مقابل این تیم و کسب 3 امتیاز بسیار مهم تمام بازیکنان روحیه خوبی دارند و شرایط کاملاً مناسب است.

تسنیم: البته در بازی مقابل پرسپولیس تا آخرین دقیقه نتوانستید گلی به ثمر برسانید. این موضوع در طول بازی برای شما نگران کننده نبود؟

هدف‌گذاری ما برای این بازی کسب پیروزی بود و می‌خواستیم نمایشی را از خودمان به اجرا بگذاریم که تماشاگران از دیدن بازی لذت ببرند. خوشبختانه همین طور هم شد و فکر می‌کنم تماشاگران یک بازی بسیار زیبا را به نظاره نشسته بودند. در طول مسابقه هم تیم ما نسبت به پرسپولیس برتر بود و فشار زیادی روی دروازه این تیم آوردیم. همان طور هم که گفتید تا آخرین دقایق بازی نتوانستیم گلی به ثمر برسانیم و موقعیت‌های‌مان یکی پس از دیگری از دست رفت اما خدا را شکر در آخرین دقیقه بچه‌ها یکی از موقعیت‌ها را تبدیل به گل کردند و توانستیم به حق‌مان برسیم.

در این بازی پرسپولیس برای کسب یک امتیاز به اصفهان آمده بود اما این اتفاق رخ نداد و ما توانستیم به حق‌مان برسیم. البته با اینکه پرسپولیس در این بازی شکست خورد و بدون امتیاز به تعطیلات رفت اما هیچ چیز از بزرگی‌های این تیم کم نمی‌شود و هر اتفاقی هم رخ دهد پرسپولیس یک تیم بسیار بزرگ است.

تسنیم: در تعطیلات اردویی خواهید داشت یا در اصفهان تمرینات را انجام می‌دهید؟

بازیکنان را 4 روز تعطیل کردیم که به کارهای‌شان برسند و به خوبی استراحت کنند. از چهارشنبه هم کارمان را در اصفهان دنبال خواهیم کرد و تا آغاز دوباره لیگ برتر و شروع مسابقات جام حذفی تمرینات‌مان را دنبال می‌کنیم تا شرایط آمادگی را حفظ کنیم. قصد نداریم در این مقطع به اردو برویم و در اصفهان هم می‌تواند به راحتی تمرین کرد.

تسنیم: گفته می‌شود که به دنبال جذب بازیکن هستید. در چه پست‌هایی به بازیکن نیاز دارید؟

روی این موضوع هنوز صحبتی با بازیکنی نداشتیم و ابتدا باید بازیکن مدنظرمان را پیدا کنیم. باید ببینیم چه بازیکنان می‌توانند در طول فصل به ما کمک کنند و بعد در این خصوص یک تصمیم مناسب گرفته شود. اگر بازیکن مناسب و توانمندی پیدا کنیم، قصد داریم در خط دفاعی و خط میانی بازیکن جذب کنیم تا به قدرت‌مان افزوده شود.

تسنیم: در این مدت که لیگ تعطیل است، اردوی تیم ملی در پرتغال دنبال می‌شود که عدم حضور برخی بازیکنان سپاهان در این اردو حاشیه‌های زیادی به همراه داشت. نظرتان در این خصوص چیست؟

فکر می‌کنم بازیکنان باید حوصله بیشتری داشته باشند و از سوی دیگر کادرفنی تیم ملی هم باید دقتش را بالاتر ببرد. من به هر 2 گروه (بازیکنان و کادرفنی تیم ملی) احترام می‌گذارم و به نظرم بازیکنان باید تلاش‌شان را بیشتر کنند و کادرفنی هم باید گزینش‌های بهتری داشته باشد. البته شاید محدودیت لیست تیم ملی باعث شود که برخی شایسته‌ها از قلم بیفتند و همه آنهایی که لیاقت حضور در تیم ملی را دارند دعوت نشوند، اما به نظرم باید در اردوهای بعدی به دیگر بازیکنان نیز فرصت داده شود تا آنها نیز خودشان را اثبات کنند. ما جام ملت‌ها را در پیش داریم و کادرفنی هم می‌خواهد در این مسابقات نتیجه بگیرد که باید به این موضوع نیز توجه کنیم.

تسنیم: به نظرتان چرا بعد از جام جهانی نسل تغییر نکرده و کی‌روش همچنان از بازیکنانی استفاده می‌کند که سن و سال بالایی دارند و آینده را هم از بازیکنان جوان می‌گیرند؟

در این خصوص کادرفنی تیم ملی باید پاسخ دهد. ما باید جام جهانی 2018 روسیه را ملاک قرار دهیم و به این تورنمنت فکر کنیم اما کادرفنی به دنبال نتیجه گرفتن در جام ملت‌های آسیاست و در شرایط فعلی نتیجه‌گیری حرف اول را می‌زند.

تسنیم: پس تفکر نتیجه‌گیری باعث شده برخی بازیکنان جوان به تیم ملی دعوت نشوند؟

احساس من می‌گوید کادرفنی دنبال نتیجه گرفتن است و البته در این مدت نیز انتظار می‌رود تیم ملی در جام ملت‌ها موفق باشد و باید نتیجه بگیرد.

تسنیم: درباره حضور علی کریمی در تیم ملی چه نظری دارید؟

علی از سرمایه‌های خوب فوتبال ماست و باید از این فرصتی که در اختیارش قرار گرفته به نحو احسن استفاده کند. آینده برای مربیانی چون کریمی است و به نظرم این بهترین فرصتی بود که در اختیار او قرار گرفته تا هم به تیم ملی کمک کند هم به خودش.

تسنیم: با توجه به شناختی که از کریمی دارید، او چقدر می‌تواند کمک حال کی‌روش و تیم ملی باشد؟

کریمی توانایی‌اش بالاست و به نظرم او می‌تواند به اندازه خودش و به اندازه توانایی‌هایی که دارد به تیم ملی کمک کند و مسیر را هموار کند.

تسنیم: پیش از انتخاب کریمی هم صحبت‌هایی درباره حضور شما به عنوان دستیار کی‌روش مطرح شد که واکنش‌تان را هم در پی داشت. هنوز از این موضوع ناراحت هستید؟

آن قضیه حل و ختم به خیر شد. متاسفانه صحبت‌هایی مطرح شده بود که موثق نبود و کسی این صحبت‌ها را تایید نکرد. مسلم بود که درباره کادرفنی کی‌روش تصمیم‌گیرنده است و او نیز تصمیم گرفت کریمی دستیارش شود و به نظرم انتخاب خوبی هم بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon