۱۰ هزار معتاد در مراکز اقامتی تبریز پذیرش شدند

10 هزار معتاد در مراکز اقامتی تبریز پذیرش شدند

خبرگزاری تسنیم: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان این که آمار معتادان استان به مرز هشدار رسیده و نگران‌کننده است،گفت: در پنج ماه گذشته ۱۰ هزار معتاد در مراکز اقامتی تبریز پذیرش شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریزبه نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، محمدعلی نصرتی در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کلیبر، با بیان این که آمار معتادان استان به مرز هشدار رسیده و نگران‌کننده است، اظهار کرد: در پنج ماه گذشته 10 هزار معتاد در مراکز اقامتی تبریز پذیرش شده‌اند.

وی افزود: 38 درصد معتادان پذیرش شده، برای اولین بار، 39 درصد برای بار سوم و 23 و نیم درصد برای بار پنجم به به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

نصرتی همچنین با بیان این که عامل 74 درصد از سرقت‌‌ها در استان اعتیاد است، از گسترش تولید مواد مخدر صنعتی در کشور و استان ابراز نگرانی کرد و گفت: تا سال گذشته بیشترین فراوانی در مصرف مواد مخدر در اختیار هرویین بود اما سال گذشته با یک شیب تند، مواد صنعتی با افزایش شدید مصرف جای هرویین را در بازار مواد مخدر گرفت.

مشاور عالی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که مصرف مواد مخدر سومین عامل مرگ و میر در استان است، تصریح کرد: بدون تردید گسترش مصرف مواد مخدر یک توطئه حساب شده از سوی دشمنان است که با اغواگری و فریب سعی در ترغیب جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی دارند.

نصرتی در پایان با بیان این که کلیبر از نظر آلودگی به مواد مخدر از شهرهای پاک استان است، گفت: این شهرستان می‌تواند سرمشق و الگویی برای شهرستان‌های دیگر باشد.

فرماندار کلیبر نیز در این نشست با ارایه گزارشی از وضعیت اعتیاد در این شهرستان، با بیان این که آمار کشفیات مواد مخدر شهرستان کلیبر در یک سال گذشته، کاهش داشته است، تصریح کرد: مواد مخدر مصرفی در بین معتادان این شهرستان که غالبا شناخته شده هم هستند، عمدتا سنتی است.

فریدون بابایی اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کمپ ترک اعتیاد شهرستان در آینده نزدیک راه اندازی و زمینه مساعد برای ترک اعتیاد معتادان فراهم شود.

وی همچنین ارایه خدمات مشاوره ای، آموزش خانواده‌ها و آگاهی بخشی به جوانان را مهم‌ترین اقدام برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر دانست و با ذکر نمونه‌هایی از برنامه‌های اجرا شده در شهرستان کلیبر، خواستار همت تمام دستگاه‌های فرهنگی شهرستان برای تداوم این برنامه‌ها شد.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon