کلنگ منطقه ویژه اقتصادی نمین به زمین زده می شود

کلنگ منطقه ویژه اقتصادی نمین به زمین زده می شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان نمین گفت: کلنگ منطقه ویژ اقتصادی نمین به زودی به زمین زده می شود تا عملیت اجرایی آن Hغاز شود.

سیدمهدی جوادی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: طرح منطقه ویژه اقتصادی نمین که از سال 89 مورد تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قرار گرفته بود بعد از 5 سال وقفه و پیگیری مسئولان به زودی به زمین زده می شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح بیش از 6 هزار هکتار اراضی در منطقه نمین تصویب شده و بیشترین اراضی این منطقه مربوط به منابع طبیعی است که در حال واگذاری است.

جوادی تصریح کرد: مجری طرح منطقه ویژه اقتصادی نمین شرکت بازرگانی شاهد است و برای اجرای این پروژه بیش از 1 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

فرماندار شهرستان نمین گفت: زیرساخت های لازم از جمله گاز، برق، آب و خدمات ارتباطی آماده است و به زودی این عملیات اجرایی می شود.

وی بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی نمین دروازه ترانزیتی استان اردبیل به گیلان است و این منطقه به دلیل نزدیکی به دریا، فرودگاه و مرکز استان و داشتن شهرک صنعتی و کارخانه سیمان مهمترین منطقه برای اقتصادی شدن است.

جوادی با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری بخش کشاورزی، صنعتی و صنایع دستی شهرستان نمین اظهار کرد: با اجرایی شدن منطقه ویژه اقتصادی نمین این ظرفیت ها توسعه دوچندانی می گیرند.

رئیس شورای اداری شهرستان نمین افزود: با اجرای این طرح روند واردات و صادرات ماشین آلات در منطقه رونق دوچندانی به خود می گیرد و منطقه از نظر اقتصادی رشد قابل توجهی می یابد.

وی با اشاره به جاذبه های تاریخی شهرستان نمین و پنهان ماندن این جاذبه ها بیان کرد: با اجرای طرح ویژه اقتصادی نمین این جاذبه ها همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

3 تن زعفران در شهرستان نمین به زیر کشت رفت

جوادی با شاره به موفقیت آمیز بودن کشت و تولید زعفران در شهرستان نمین گفت: سال گذشته بیش از 2 کیلو زعفران برداشت شد و این زعفران برای فروش به بازار استان عرضه شد و امسال نیز 3 تن زعفران در شهرستان نمین به زیر کشت رفته است.

فرماندار شهرستان نمین تصریح کرد: کشت کلزا نسبت به سال گذشته در شهرستان نمین 3 برابر افزایش داشته و پیش بینی می شود شهرستان نمین به قطب تولید کلزا بعد از دشت مغان تبدیل شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon