واردات و صادرات فرامنطقه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی نمین انجام می‌شود

واردات و صادرات فرامنطقه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی نمین انجام می‌شود

خبرگزاری تسنیم: در نشست تعاملی که با همکاری مسئولان استان اردبیل و شرکت سرمایه‌گذاری شاهد در فعال کردن منطقه ویژه اقتصادی نمین مقرر شد این منطقه با هدف توسعه واردات و صادرات فرامنطقه ای را به شکل متنوع به انجام برساند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مشاور اقتصادی استاندار اردبیل در این همایش که عصر امروز در محل اجرای این منطقه ویژه در نمین برگزار شد، اظهار کرد: با گذشت بیش از 12 سال از طرح موضوع منطقه ویژه اقتصادی نمین و مصوب شدن این منطقه در سال 89 هنوز اقدامی برای بسترسازی و جذب سرمایه گذار انجام نشده در حالی که باید حداقل امکانات در این منطقه ویژه اقتصادی مهیا می‌شد.

ارژنگ عزیزی با بیان اینکه این منطقه به دلیل همجواری با فرودگاه، گمرک و شهرک صنعتی 2 اردبیل و در محل تردد خودروهای ترانزیتی آستارا به اردبیل و بیله سوار قرار دارد، توان بالایی محسوب می شود، افزود: باید تلاش کنیم تا با بهره گیری از سرمایه گذار شاهد که برای حضور در این منطقه و سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده بتوانیم با استفاده از مزیت های این منطقه به توسعه همه جانبه آن اقدام کنیم.

وی با اشاره به مزیت ها و قوانین پرسود و ثمر این مناطق بیان کرد: براساس تفاهم نامه‌ای که شرکت بازرگانی شاهد با مسئولان استانی به امضا رسانده، قرار است به سرعت با تامین زیرساخت ها نسبت به جذب سرمایه گذار و ایجاد امکانات در این منطقه عملیات اجرایی آغاز شود.

در این جلسه مدیرعامل شرکت بازرگانی شاهد نیز گفت: تاکنون به دلیل همراهی نکردن مسئولان استانی طرح ناقص و ابتر به حال خود رها شده و هنوز نتوانستیم از آن بهره برداری کنیم.

محسن مسلم خانی تصریح کرد: سرمایه گذار نمی تواند شاهد توسعه و گسترش موانع پیش رو به ویژه نظام بروکراسی پیچیده اداری در این حوزه باشد بلکه بهتر است همه مسئولان استانی و منطقه ای اراده شان بر این باشد تا این موانع را برطرف کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل نیز با اشاره به حجم بالای کارآمدی منطقه ویژه اقتصادی و همجواری آن با واحدهای تولیدی و صنعتی متنوع اظهار کرد: از طریق خدمات شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل می توان برخی زیرساخت های مورد نیاز را در منطقه ویژه اقتصادی نمین ایجاد کرد.

ابراهیم فریدی گفت: با توجه به واگذاری شهرک به شرکت خدماتی امکان تردد واحدهای همجوار سخت می شود که باید مسیر ویژه و گذرگاه عبوری برای این منطقه پیش بینی کرده و در نظر گرفت.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon