سرشماری کشاورزی در ۱۰۳ روستای تکاب اجرا می‌شود

سرشماری کشاورزی در 103 روستای تکاب اجرا می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس جهادکشاورزی تکاب گفت: طرح سراسری سرشماری عمومی کشاورزی در ۱۰۳ روستا و ۶ دهستان تکاب توسط ۱۰ آمارگیر اجرا می‌شود.

محسن طاهری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به ضرورت و اهمیت اجرای سرشماری عمومی کشاورزی، اظهار کرد: این سرشماری به منظور کسب اطلاعات آماری در زمینه ویژگی های اساسی بخش کشاورزی، سیاست گذاری، نظارت و ارزیابی طرح‌های توسعه کشاورزی و روستایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی، تصریح کرد:  آبادسازی کشور و بهبود زندگی مردم بدون برنامه ریزی مبتنی بر آمار و اطلاعات صحیح از سوی دولت امکان پذیر نیست.

طاهری با بیان اینکه تعداد آمارگیران سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان تکاب 10 نفر است، گفت: میزان تحصیلات این افراد مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

رئیس جهاد کشاورزی تکاب با اشاره به اینکه اجرای این طرح در شهرستان تکاب در 103 روستا و 6 دهستان در حال اجراست افزود: آمارگیران اطلاعات جمع آوری  شده از طریق تبلت را به صورت روزانه در اختیار کارشناسان مسئول و اجرایی قرار می دهند و مسئولان مربوطه با وارد کردن اطلاعات به سایت مرکز آمار ایران، به مسئولیت خود عمل می کنند و حدود 35 درصد آمار مورد نظر تا این تاریخ جمع آوری شده است.

وی تعامل بیشتر مردم با ماموران سرشماری را به منظور اجرای بهتر این طرح  ضروری عنوان کرد و افزود: سرشماری عمومی کشاورزی نقش محوری و پایه ای در نظام آمارهای کشاورزی هر کشور ایفا می‌کند این سرشماری منبع بسیار مهم در زمینه داده های ساختاری و پایه ای بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

طاهری بیان کرد: اهداف سرشماری جمع آوری اطلاعات صحیح و دقیق بخش کشاورزی است تا در اختیار برنامه ریزان، مدیران و سرمایه گذاران قرار گیرد.

وی افزود: خوشبختانه هیچ مشکلی در اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی نداریم و مردم همکاری صمیمانه و جدی با مسئولان دارند چرا که قبل از اجرای طرح جلسات متعددی در این زمینه با شورا ها و دهیاران به عمل آمد است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon