واگذاری مدارس دولتی با دانش‌آموز به بخش خصوصی در قانون وجود ندارد

واگذاری مدارس دولتی با دانش‌آموز به بخش خصوصی در قانون وجود ندارد

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قانون بودجه به آموزش و پرورش اجازه داده است تا مدارسی را که مورد نیاز نبوده به فروش برساند اما اینکه مدارس را با دانش‌آموزان به موسسان بخش خصوصی واگذار کنیم خلاف قانون بودجه است.

جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص واگذاری مدارس دولتی به موسسان بخش خصوصی اظهار داشت:‌ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موضوع واگذاری مدارس دولتی به موسسان خصوصی را بررسی می‌کند.

وی افزود: قانون بودجه امسال به آموزش و پرورش اجازه داده است تا مدارسی که مورد نیاز آموزش و پرورش نبوده و فعالیت آموزشی ندارند را به فروش برساند اما اینکه مدارس را با دانش‌آموزان به موسسان بخش خصوصی واگذار کنیم در قانون بودجه وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: درخصوص واگذاری مدارس دولتی به همراه دانش‌آموزان به موسسان بخش خصوصی گزارشاتی به مجلس ارائه شده است همچنین نگرانی‌هایی درخصوص فعال شدن بخش خصوصی در آموزش و پرورش مطرح شد بنابراین مقرر شد تا کمیته آموزش و پرورش مجلس گزارشی را در رابطه با واگذاری مدارس دولتی به موسسان بخش خصوصی تهیه کند. طی دو هفته آینده مسئولان آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش و تحقیقات آمده و درخصوص واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی توضیحاتی را ارائه خواهند کرد.

کوچکی نژاد افزود: آموزش و پرورش مدارس دولتی را به بخش غیردولتی واگذار کرده و معلمان این مدارس را در جاهایی که کمبود دارند به کار می‌گیرند. در قانون به بحث خرید خدمات آموزشی از مدارس غیردولتی اشاره شده است اما این اجازه به آموزش و پرورش داده نشده که مدارس دولتی را با دانش‌آموز به بخش خصوصی واگذار کند. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وضعیت واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی را  پیگیری می‌کند که آیا مدارس دولتی به همراه دانش‌آموز واگذار می‌شوند یا اینکه آموزش و پرورش خدمات آموزشی را از بخش خصوصی دریافت می‌کند.

وی گفت: دانش‌آموزی که در مدرسه دولتی ثبت نام کرده باید توسط دولت تحت پوشش قرار بگیرد و نمی‌توان مدرسه دولتی را به همراه دانش‌آموز به بخش خصوصی واگذار کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon