حمایت حزب سوسیالیست برزیل از "نوس" در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

حمایت حزب سوسیالیست برزیل از "نوس" در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری

خبرگزاری تسنیم: حزب سوسیالیست برزیل که در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری از مارینا سیلوا حمایت کرده بود قصد دارد در دور دوم انتخابات که قرار است ۲۶ اکتبر(۴ آبان) برگزار شود از رقیب وی آئسیو نوس حمایت کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از ناکامی مارینا سیلوا در انتخابات ریاست جمهوری برزیل حزب سوسیالیست این کشور قصد دارد در دور دوم انتخابات از آئسیو نوس در برابر دیلما روسف رئیس جمهور فعلی برزیل حمایت کند.

بر اساس این گزارش تصمیم حزب سوسیالیست برای حمایت از نوس این احتمال را افزایش داده است که بخش زیادی از 22 میلیون رای مارینا سیلوا به سوی نوس برود و این مساله احتمال شکست روسف در دور دوم انتخابات را افزایش داده است.

سیلوا در انتخابات روز یکشنبه پس از روسف و نوس در جایگاه سوم ایستاده است. وی احتمالا قرار است امروز پنج شنبه رسما حمایت خود را از نوس اعلام کند.

نوس در دور نخست انتخابات برزیل بیش از 33.6 درصد آرا را کسب کرده است. وی نامزد حزب سوسیال دموکراسی برزیل بوده است.روسف نیز در این انتخابات 41.6 درصد آرا را کسب کرده است. اختلاف آرا بین این دو نفر 8 میلیون رای بوده است.

سیلوا اواخر اوت پس از کشته شدن ادواردو کمپوس در سانحه هوایی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری برگزیده شد. رودریگو رولمبرگ سناتور حزب سوسیالیست برزیل نیز در این باره تاکید کرد که این حزب از نوس حمایت می کند چرا که تغییر در قدرت سیاسی برزیل واقعا لازم و ضروری است و در دوره 4 ساله ریاست جمهوری روسف کشور با رکود روبرو شده است.

نرخ تورم برزیل اکنون به بالاترین سطح خود در سه سال اخیر رسیده و به نظر می رسد در صورت ادامه این روند نرخ بهره بانکی نیز با افزایش مواجه شود. سرمایه گذاران داخلی و بین المللی نیز به شدت نگران وضعیت اقتصادی برزیل هستند.
انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان