موج جدید اعتراضات در شهر فرگوسن آمریکا/ معترضان: این یک مبارزه طولانی است

موج جدید اعتراضات در شهر فرگوسن آمریکا/ معترضان: این یک مبارزه طولانی است

خبرگزاری تسنیم: اعتراضات در شهر فرگوسن آمریکا بلافصله پس از قتل یک جوان دیگر سیاه‌پوست توسط مأمور پلیس از سرگرفته شده است، معترضان تأکید می‌کنند که مبارزه‌ طولانی را آغاز کرده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ریانووستی، در پی قتل ووندریک مایرس جوان سیاه‌پوست توسط یک مأمور پلیس در روز چهارشنبه موج جدید اعتراضات در شهر فرگوسن آغاز شده است.

بر اساس این گزارش یکی از معترضان در این باره تأکید کرد: این یک مبارزه طولانی است. وی قصد داشته تا از ما حمایت و دفاع کند. تظاهرات در شهر فرگوسن در اعتراض به اقدام پلیس در شلیک گلوله به این جوان سیاه‌پوست ادامه دارد.

برخی تظاهرات کنندگان شعارهایی در اعتراض به اقدامات پلیس سر دادند. پلیس نیز سعی داشته تا تظاهرات کنندگان را متفرق کند. افسر پلیس آمریکایی زمانی مرتکب قتل این جوان سیاه‌پوست در سنت لوییس ایالت میسوری شده است که قصد داشته وی را مورد بازرسی قرار دهد.

زمانی که پلیس آمریکایی قصد داشته تا این کار را انجام دهد جوان سیاه‌پوست شروع به فرار و به‌سوی وی شلیک کرده است و پلیس نیز مجبور شده تا به‌سوی این جوان شلیک کند.

سخنگوی پلیس آمریکا در این باره به سی‌ان‌ان گفته است که این پلیس آمریکایی از ترس امنیت جانی خود مجبور به حمله به‌سوی این جوان سیاه‌پوست شده و در نهایت وی را زخمی کرده است.

اتفاق روز گذشته در شرایطی است که قتل مایکل براون جوان سیاه‌پوست 18ساله در شهر فرگوسن توسط دارن ویلسون مأمور پلیس موجب بروز اعتراضات گسترده‌ای در این شهر و سایر شهرهای آمریکا شد.

اکثر 21هزار ساکن شهر فرگوسن سیاه‌پوست هستند. برخی ساکنان فرگوسن بر این باورند که مرگ براون نمادی از رفتار ناعادلانه‌ای است که با سیاه‌پوستان توسط اقلیت سفیدپوست در این شهر می‌شود.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان