ایران در موضوع عراق ورود نمی‌کرد امنیت این کشور به هم می‌خورد/ منابع صندوق توسعه ملی در حوزه دولتی استفاده نشود

ایران در موضوع عراق ورود نمی‌کرد امنیت این کشور به هم می‌خورد/ منابع صندوق توسعه ملی در حوزه دولتی استفاده نشود

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران در مبارزه با تروریسم طرح دارد و در صورت نیاز عمل هم خواهد کرد، تصریح کرد: اگر ایران در موضوع عراق ورود پیدا نمی‌کرد امنیت در این کشور به هم می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محمودآباد، علی لاریجانی دقایقی پیش در نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران در مجتمع رفاهی نفت محمودآباد اظهار کرد: یکی از آرزوهای ما این بوده که این همایش در مازندران برگزار شود تا دقیق‌تر با فرهنگ مشترک کارآفرینان در حوزه سرمایه‌گذاری بهینه اقداماتی صورت گیرد.

وی با تبریک عید سعید غدیر به میهمانان حاضر در جلسه افزود: یکی از خصوصیات ایرانی‌ها عشق به امام علی (ع) بوده که سرمایه‌گذاری بزرگی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایرانیان شخصیت واقعی امام علی (ع) را به خوبی درک کرده و شیعه را به عنوان پایه در تفکر انتخاب کرده‌اند، افزود: تفکر شیعی یک تفکر عقلانی و همراه با معنویت است و حقیقت اسلام این خصوصیت را دارد.

لاریجانی با بیان اینکه عید غدیر خصوصیت ولایت را برجسته کرده و این حقیقت اسلام در جهان ساری و جاری شده است، تصریح کرد:‌ امیدواریم این میراث کهن و ارزشمند مورد توجه ایرانیان باشد تا بتوانیم مسیر بهتری را در ترویج فرهنگی علوی در جهان ایجاد کنیم.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش گفت: امیدواریم با این اقدام زمینه‌های سرمایه‌گذاری روشن در اختیار کارآفرینان قرار گیرد و توصیه می‌شود در این همایش اشکالات جدی بررسی و دسته‌بندی شود تا آسیب‌های شرایط کسب و کار تسهیل و مدون شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این همایش باید فضا را برای تبیین مشکلات کارآفرین‌ها و سرمایه‌گذاران در قالب پنل‌هایی رفع کند، یادآور شد: موضوعاتی که نیاز به وضع قانون برای توسعه منابع سرمایه‌گذاری بوده را می‌توانیم در مجلس با جدیت خاص پیگیری کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه تنظیم مقررات مالی یکی از موضوعاتی است که در مجلس قابل رفع شدن خواهد بود از ارائه لایحه خروج از رکود توسط دولت به مجلس خبر داد و گفت: جزئیات این لایحه در کمیسیون خاص مجلس در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی به صورت جدی با مجلس در ارتباط بوده و پیشنهادات خودرا در زمینه حمایت از تولید و خروج از تولید به صورت مدون به کمیسیون‌های تخصصی مجلس مطرح می‌کند افزود: از سرمایه‌گذاران نیز دعوت می‌کنیم نقطه‌نظرات کارآفرینانه خود برای حمایت از تولید را بیان کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز ایران آمادگی جدی برای اینکه به تولید در سطح ملی توجه کند را دارد، تصریح کرد:‌ در ادوار پس از انقلاب, توجه به تولید از سوی دولتمردان با سلایق خاص متفاوت بوده و کمتر توجه جدی به مقوله تولید صورت گرفته است و مدتی هم نگاه سوسیالیستی مشکلاتی را برای تولید ایجاد کرده است.

لاریجانی با بیان اینکه دوران بی‌توجهی از تولید در کشور سپری شده است و امروز سیاست‌های کلی نظام در بخش‌های مختلف ابلاغ شده و بخشی از آن قوانین برای حمایت از تولید تدوین شده است, تصریح کرد:‌ علیرغم ابلاغ و تصویب قانون اصل 44 این قانون به خوبی در کشور اجرا نشده و مقوله خصوصی‌سازی در اصل 44 از روح قانون جدا شده است.

وی با بیان اینکه سمت‌گیری کشور به سمت رونق اقتصاد مردمی است و هدف اصلی در قانون اصل 44 نیز در این مقوله مدنظر قرار گرفته است, تصریح کرد: در مجلس چند قانون برای تسهیل فضای کسب و کار تصویب شده و ایجاد تالارهای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یکی از اقداماتی بوده که می‌تواند سبب ایجاد تولید در فضای کسب و کار شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: عدالت در سایه رقابت تحقق پیدا می‌کند و باید اقتصاد کشور از حالت دولتی خارج تا رقابت برای تولیدکننده در کشور ایجاد شود.

لاریجانی افزود: نیروی انسانی متخصص با گسترش دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی یکی از موضوعاتی بوده که باید به آن توجه شود و این امر یکی از مصادیق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی است که اگر صحیح استفاده نشود سبب اتلاف منابع می‌گردد.

وی بیان کرد: باید تولید را متوازن گسترش دهیم و از نیروی انسانی متخصص استفاده بهینه صورت دهیم.

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه امنیت ایران پایدار و موسمی نیست و در چند دهه اخیر شرایط منطقه بسیار پرفراز و فرود بوده ولی ایران در همه این شرایط و وضعیت‌ها حالتی پایدار و امنیتی باثبات داشته است، تصریح کرد:‌ کشور جمهوری اسلامی ایران توانست بر همه این مشکلات تروریستی فائق آید و شرایط ایران به پایداری و ثبات نسبی مناسبی دست یافته است.

لاریجانی با بیان اینکه ایران اکنون دارای ثبات امنیتی در منطقه است و بسیار متخصصین امنیت غربی به این موضوع اذعان دارد، یادآور شد: تشکیلاتی که برای مبارزه با داعش ایجاد شده بیشتر شبیه یک شوی امنیتی است و تأثیری برای مبارزه با آن احساس نمی‌شود چرا که با بمباران نمی‌تواند گروه فریبکار را از بین برد.

وی با اشاره به اینکه ایران در مبارزه با تروریسم طرح دارد و در صورت نیاز عمل هم خواهد کرد، تصریح کرد: اگر ایران در موضوع عراق ورود پیدا نمی‌کرد امنیت در این کشور به هم می‌خورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران یک پایداری امنیتی جدی دارد و نقش مؤثری در تأمین امنیت کشورهای منطقه ایفا می‌کند.

لاریجانی با بیان اینکه همفکری نخبگان کشور برای ایجاد آبادانی در عرصه تولید بسیار ضروری است، تصریح کرد: توصیه می‌شود با روحیه قوی و جدی وارد مقوله سرمایه‌گذاری شویم چرا که آینده ایران به سمت تولید بیشتر در زمینه‌های مختلف است.

وی با انتقاد از شرایط نامناسب سیستم بانکی برای تولید در کشور گفت: بانکها باید در خدمت تولید قرار گیرند و در قوانین مختلف این موضوع به مسئولان بانکی گوشزد شده است. منابع صندوق توسعه ملی نباید در حوزه دولتی استفاده شود بلکه باید صندوق توسعه ملی در خدمت تولید باشد تا رونق کشاورزی، صنعت و انرژی در مناطق کشور حاکم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌‌های عامل باید به استفاده از صندوق توسعه ملی ترغیب شوند و امروز باید به بخش خصوصی و تولید اعتماد کنیم در عین حال تصریح کرد: دستگاه‌ قضایی با تولیدگرنماها برخورد کرده و استانداران و مدیران استانی باید جلو پرونده‌سازی برای تولید‌کنندگان واقعی را با همکاری دستگاه قضایی بگیرند.

لاریجانی گفت: در جلسه اخیر دولت و مجلس به این موضوع پرداختیم و استانداران موظف شدند تا مشکلات تولیدکنندگان واقعی را رفع و با تولیدگرنماها برخورد جدی کنند.

وی با اشاره به مزیت‌های موجود در مازندران در حوزه‌های گردشگری، صنعت و کشاورزی افزود: مازندران مرکز ثقل تولید موادغذایی و برنج در کشور است و باید صیانت شود و با ایجاد ارزش افزوده بتوانیم زمینه تولیدات بیشتر این محصولات را در کشور فراهم آوریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود دریای مازندران و منابع آب در این استان تأکید کرد: باید صنایع آب‌بر در استان نظیر پتروشیمی، فولاد و انرژی با استفاده از موازین زیست‌محیطی متناسب با استانداردهای جهانی در مازندران فعال تا این استان به یک قطب صنعتی و پتروشیمی در منطقه تبدیل شود.

لاریجانی با بیان اینکه مازندران اگرچه محل مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی است ولی نباید ظرفیت مهم مازندران را برای تولید از بین ببریم و باید تولید و گردشگری را تواماً در مازندران رونق دهیم تصریح کرد: مایه تأسف است که زمین برنج‌کاری مازندران تبدیل به ویلا می‌شود در حالی که تولید برنج در کشور به اندازه نیاز کشور نیست و همچنان واردکننده این محصول هستیم. نباید زمین برنج‌کاری برای ویلاسازی استفده شود چرا که زمین کشاورزی پس از تخریب احیا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ویلاسازی را می‌توانیم در کوه‌پایه‌ها و مناطق مرتفع گسترش دهیم تا از عرصه‌های طبیعی صیانت شود، گفت: گردشگری در مازندران یک مزیت بوده و باید امکاناتی فراهم تا گردشگران ضمن تفرج در استان برای استان درآمد داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی از زباله به عنوان اساسی‌ترین مشکل رفع نشده استان مازندران یاد کرد و گفت: اگر با فرمول‌های اصولی بتوانیم جلو جمع‌آوری زباله را بگیریم و این طلای سیاه را تبدیل به ارزش افزوده برای استان کنیم بسیاری از مشکلات اجتماعی مازندران رفع می‌شود بنابراین باید همه پتانسیل‌های صنعت و کشاورزی را در مازندران براساس قاعده استفاده کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه روستاها باید در چرخه اقتصادی مطلوب قرارگیرند تا از مهاجرت روستائیان به شهرها خودداری شود گفت:‌باید با استفاده بهینه از روستا، تقویت صنایع مرتبط در دهستان ها و فعال شدن نیروی انسانی کارآفرین زمینه خروج روستائیان را از شهرها فراهم کنیم.

وی افزود: باید موتور تولید کشور فعال شود و در شرایط رکود نمی‌توانیم از تولیدکنندگان مالیات دریافت کنیم, نخست باید کشور را از رکود خارج بعد تقاضای دریافت مالیات از مردم و تولیدکنندگان داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روستاهای ما نیاز به نگاه دقیق‌تر دارند و چرخه اقتصادی در روستاها نیاز به متولی دارد.

لاریجانی در پایان گفت: اگر تولید در روستا باشد ثبات در روستائیان می‌ماند و باید این موضوع به اراده‌ای در کشور و جلو مهاجرت روستائیان گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز جهت افتتاح طرح‌های مدیریت شهری مازندران به ساری سفر می‌کند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon