قصابی‌های غیراستاندارد در اردبیل تعطیل می‌شود

قصابی‌های غیراستاندارد در اردبیل تعطیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل با انتقاد از برخی از رفتارهای غیراستاندارد در استان اردبیل نظیر عرضه گوشت در قصابی های غیرمجاز اردبیل اظهار کرد: از فرماندار اردبیل انتظار داریم بساط قصابی‌های غیراستاندارد در این منطقه را برچیند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش ظهر امروز در نخستین جلسه شورای استاندارد اردبیل اظهار کرد: از چند منظر موضوع استاندارد دارای اهمیت است که از منظر نخست مربوط به قرآن کریم و آیات و روایات متعدد در خودداری مومنان از گران فروشی و کم فروشی است که پرودگار قوم شعیب را به خاطر این امر به هلاکت رسانده که باید این امر مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: برخلاف روابط سنتی که در آن  مطرح است در دنیای امروز به صورت کمی و کیفی رعایت استانداردهای جهانی و بین‌المللی مورد توجه و دقت نظر است و این امر از ضرورت های زندگی مدرن به شمار می‌رود.

استاندار اردبیل افزود: در تمام دنیا و روابط بین المللی بهره‌گیری از نشان و علامت استاندارد مورد توجه بوده و گاه از رعایت نکردن این موضوع اسباب تعجب و نگرانی به وجود می آید چرا که سلامت، امنیت و ایمنی به عنوان نیاز اولیه زندگی بشر در سایه رعایت موارد ایمنی مورد توجه و دقت نظر است.

خدابخش علت فعال نبودن دستگاه آیلس فرودگاه اردبیل را تایید نشدن این دستگاه از سوی شرکت واحد صلاحیت و دارای مجوز نهایی شبکه بین المللی هواپیمایی دانست و گفت: امیدواریم هر چه سریعتر تایید نهایی انجام شده تا فرودگاه اردبیل بتواند از این مزیت استفاده کند.

وی مجهز شدن دستگاه‌های شهر بازی را به نشان استاندارد قابل قبول و اطمینان‌بخش ضروری برشمرد و افزود: اگر امروز اعتماد در روابط اقتصادی در دنیا بی‌معنا شده به دلیل آن است که همه به نگرش و رفتار استاندارد احترام گذاشته و بها می‌دهند.

رئیس شورای اداری استان آغاز این آموزش ها را از مهدهای کودک و مدارس ابتدایی ضروری دانست و بیان کرد: همه شئون زندگی امروز انسان ها بر معیار استاندارد تعریف شده و همه باید خارج از قاعده و قواره آن حرکتی نداشته باشند.

خدابخش با انتقاد از برخی از رفتارهای غیراستاندارد در استان اردبیل نظیر عرضه گوشت در قصابی های غیرمجاز آراللوی اردبیل اظهار کرد: از فرماندار اردبیل انتظار داریم بساط قصابی‌های غیراستاندارد در این منطقه را برچیند.

رئیس شورای برنامه ریزی استان اردبیل از عموم مردم خواست تا در خریدهای خود به نشان استاندارد بها داده و بیش از گذشته توجه جدی به این امر داشته باشند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon