سرمایه‌گذار خارجی فرهنگ خاص خودش را وارد می‌کند/ نباید به بهانه توسعه، تولید بر زمین بماند

سرمایه‌گذار خارجی فرهنگ خاص خودش را وارد می‌کند/ نباید به بهانه توسعه، تولید بر زمین بماند

خبرگزاری تسنیم: آیت الله علم الهدی گفت: طبیعی است وقتی سرمایه گذار خارجی بیاید عوارضی دارد و سرمایه‌گذار خارجی که آمد با فرهنگ خودش سرمایه‌گذاری می‌کند.

آیت الله سید احمد علم الهدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: ما با آمریکا و اروپا هیچ وقت هماهنگ نیستیم و دنیا نیز، اروپا و آمریکا نیست، اروپا و آمریکا دو شیطان هستند، آنها شیاطین و اراذل و اوباش دنیا هستند.

وی تصریح کرد: سرمایه‌های داخل کشور باید مدیریت شود و اگر سرمایه گذار داخل کشور مدیریت شود ما دیگر نیاز به ورود سرمایه گذار خارجی نداریم. سرمایه گذار خارجی که بیاید به نفع ما که کار نمی‌کند، سرمایه گذار خارجی می‌آید و هتل هفت ستاره می‌سازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: سرمایه گذار خارجی نمی‌آید که برای ما 10 عدد کارخانه درست کند. سرمایه در کشور باید مدیریت شود و اگر این سرمایه مدیریت شود ما دیگر نیازی به حضور سرمایه گذار خارجی نداریم و باید برویم و در جا‌های دیگر سرمایه گذاری کنیم.

آیت‌الله علم الهدی تصریح کرد: اساسا در این باره اصل بینش اشتباه است و ما با اصل دید مسئله داریم، با این دید که الان سرمایه‌های داخلی به عرصه توسعه رفاه و زندگی رود، به توسعه خدمات رود و از طرف دیگر تولید بر زمین بماند و بعد به دنبال سرمایه گذار خارجی برویم که تو بیا برای ما تولید کن، این اشتباه است.

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: طبیعی است وقتی سرمایه گذار خارجی بیاید عوارضی دارد و سرمایه گذار خارجی که آمد با فرهنگ خودش سرمایه گذاری می‌کند و وقتی بیاید سرمایه را به دست بگیرد و فرهنگ خود را توسعه دهد این بزرگترین ضربه را بر ما می‌زند و بزرگترین آسیب را بر ما وارد می‌کند.

آیت الله علم الهدی درباره استضیاح وزرا تصریح کرد: مجلس به دولت اعتماد  دارد و دلیل آن هم جلسه مشترک دولت و مجلس است و دولت با مجلس مسئله‌ای ندارد، منتهی نمایندگان مجلس ضمن اینکه نمایندگان مجلس هستند عاقل هستند و اگر کسی را معرفی می‌کنند ارزیابی می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: عمل مجلس به نفع دولت است و به ضرر دولت نیست که آیا این فرد می‌تواند بیاید و وزارتخانه را بر مبنای اهداف دولت و بر مبنای مصلحت دولت اداره کند یا خیر؟ و تشخیص نمایندگان مردم بر این است که این آقا برای دولت نمی‌تواند وزیر خوبی باشد و در واقع کار نمایندگان مجلس به نفع دولت است و به ضرر دولت نیست.

وی تصریح کرد: آقای روحانی با نظر خودشان فردی را تشخیص داده‌اند که این فرد صالح است و نمایندگان مردم آن فرد را صالح نمی‌دانند و قانون هم این حق را به نمایندگان مردم داده است و مدیریت کشور بر همین اساس است و آقای رئیس جمهور ، رئیس جمهور این مملکت شده است که این کشور را با همین مجلس اداره کند و ممکن است نظر خود را بگوید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon