ساهاکیان: ۴ ماه برای فینال تمرین کرده بودیم/ تیم ملی به چند نفر متکی نیست

ساهاکیان: 4 ماه برای فینال تمرین کرده بودیم/ تیم ملی به چند نفر متکی نیست

خبرگزاری تسنیم: بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران گفت: برای بازی فینال ۴ ماه تمرین کرده بودیم اما شرایط بازی طوری رقم خورد که بازنده شدیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نایب قهرمانی تیم ملی بسکتبال ایران در بازی‌هایی آسیایی 2014 اینچئون برای اعضای این تیم یک ناکامی بزرگ بود. قهرمانی در قاره آسیا برای تیمی که در 4 دوره گذشته رقابت‌های مردان آسیا 3 بار به مدال طلا رسیده نباید کار سختی باشد اما این اتفاق نیفتاد.

اوشین ساهاکیان، بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران در این  باره با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت‌وگویی انجام داده است.

* تسنیم: قهرمان و نایب قهرمانی در بسکتبال چقدر با هم فرق دارد؟
در بسکتبال فقط قهرمانی ارزش زیادی دارد و عناوین نایب قهرمانی و سوم یا چهارمی چندان ارزشی ندارند. نایب قهرمانی یعنی پایان یک تورنمنت با شکست و این نه برای روحیه تیم خوب است و نه بازخورد خوبی در اجتماع دارد. متأسفانه به خاطر اشتباهاتی که در زمین داشتیم موفق به کسب عنوان قهرمانی در بازی‌های آسیایی نشدیم.

* تسنیم: هنگام رفتن روی سکوی دوم آسیا نیز خیلی ناراحت بودی.
ما برای همان یک بازی فینال 4 ماه تمرین کرده بودیم  و شرایط بازی هم طوری رقم خورد که بازنده شدیم. همه واقعا متأثر و متأسفیم.

* تسنیم: از دو بازی آخر مقابل قزاقستان و کره جنوبی بگو. در دیدار با قزاقستان هم چیزی نمانده بود که بازی از دست برود.
این تیم‌ها واقعا پیشرفت کرده‌اند. قزاقستان چند بازیکن جوان را به تیمش تزریق کرده و انگیزه زیادی برای پیروزی مقابل ایران داشت. آنها تیم ما را به خوبی آنالیز و از نقاط ضعف ما در دفاع به خوبی استفاده کردند.

حامد حدادی در بازی با قزاقستان به توصیه سرمربی از منطقه زیر سبد زیاد دور نشد و بازیکنان شوت زن قزاقستان از این فرصت بهره بردند و شوت‌های خوبی به سبد ما پرتاب کردند. در نهایت در 4 دقیقه آخر اجازه ندادیم که حریف امتیاز بیشتری بگیرد و در حالی که 8 امتیاز عقب بودیم با 2 امتیاز اختلاف برنده شدیم.

بازی با کره را اما خیلی بد شروع کردیم و یکی از دلایلش این بود که از پیش برنده وارد زمین شدیم. چند اشتباه در دفاع که با شوت‌های موثر بازیکنان کره همراه بود و جو سالن باعث شد تیم ما خیلی اذیت شود. بعضی‌ها می‌گفتند اگر آن توپ آخر گل می‌شد ما نمی‌باختیم اما در 39 دقیقه گذشته از بازی اشتباه‌هات دیگری هم داشتیم. خیلی تمرین کرده بودیم و حالا فقط می‌توانم بگویم متأسفم.

* تسنیم: برخی از کارشناسان نتایج تیم ملی در سال‌های اخیر را وابسته به نبوغ تعداد خاصی از بازیکنان می‌دانند. این نظر را تا چه حد درست می‌دانی؟
بسکتبال یک بازی گروهی است و نتایج یک بازی متعلق به همه گروه است. شما دیدید که در همین مسابقات نیز چند بازیکن جوان برای تیم زحمت کشیدند. هر بازیکن به اندازه خودش برای تیم انرژی می‌گذارد و تلاش می‌کند. در مجموع تیم ما به چند نفر متکی نیست چون بسکتبال، یک کار گروهی است. هر کدام از 12 بازیکن تیم ملی وظیفه خود را در زمین می‌دانند.

* تسنیم: حضور در جام جهانی چه تأثیری در نتایج تیم ملی در بازی‌های آسیایی داشت؟
جام جهانی، تجربه بسیار بزرگ و خوبی برای ما بود به ویژه اینکه تعدادی از بهترین تیم‌های جهان در گروه ما قرار داشتند. چیزی که ما در جام جهانی به خوبی آموختیم این بود که چه از حریف پیش باشیم و چه عقب بیفتیم تا لحظه آخر باید بجنگیم. سعی کردیم به دنیا نشان دهیم بسکتبال ایران پتانسیل رویارویی با قدرت‌های جهان مثل صربستان، اسپانیا و فرانسه را دارد. من نمی‌گویم می‌توانیم این تیم‌ها را ببریم ولی حداقل یاد گرفتیم چطور با آنها بازی کنیم و کار زیادی پیش رو داریم.

* تسنیم: پس در اینچئون چه اتفاقی افتاد؟ 
در کره‌ جنوبی خوب بازی می‌کردیم. قصد توجیه ندارم اما من ندیده بودم در تورنمنتی که 7 مسابقه دارد 4 روز به ما استراحت بخورد. تیم ما تا سر و شکل مسابقه به خود می‌گرفت با استراحت روبرو می‌شد و همه از جو بازی خارج می‌شدیم.

* تسنیم: عملکرد سرمربی تیم را چطور تحلیل می‌کنی؟
مثل تورنمنت‌های قبلی که با بچیروویچ قهرمان می‌شدیم. پیروزی و شکست برای همه اعضای تیم است. من به خودم اجازه نمی‌دهم که عملکرد سرمربی تیم ملی را تحلیل کنم و یا نظری بدهم.

* تسنیم: فصل بعد در کدام تیم بازی می‌کنی؟
نمی‌دانم. واقعا خنده‌دار است. تا حالا 2 بار فصل نقل و انتقالات تمدید شده ولی حتی یک نفر پای میز مذاکره نرفته است. من متوجه نمی‌شوم که این چه وضعی است که در لیگ به وجود آمده است. نگرانم چون من و خیلی از بازیکنان دیگر هیچ تماس و مذاکره‌ای با باشگاه‌ها نداشته‌اند. اوضاع حاکم بر لیگ بسکتبال خنده‌دار است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon