ضرورت افتتاح راه‌آهن «ایران – ترکمنستان – قزاقستان» و تکمیل راه‌آهن «خواف–هرات» در چند ماه آینده

ضرورت افتتاح راه‌آهن «ایران – ترکمنستان – قزاقستان» و تکمیل راه‌آهن «خواف–هرات» در چند ماه آینده

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهور از وزارت راه و شهرسازی خواست نسبت به افتتاح راه آهن ایران – ترکمنستان – قزاقستان و تکمیل راه آهن خواف – هرات در چند ماه آینده اقدام کنند.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، به نقل از پایگاه اطلاع‌سانی ریاست‌جمهوری، در جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی که روز پنجشنبه به ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور تشکیل شد، وزیر راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت حمل و نقل ریلی در کشور ارایه کرد و طرح‌های این وزارتخانه برای توسعه شبکه راه آهن تا سال 1400 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس‌جمهور تسریع در اتصال شبکه راه آهن کشور به راه آهن کشورهای همسایه را مورد تاکید قرار داد و از وزارت راه و شهرسازی خواست نسبت به افتتاح راه آهن ایران – ترکمنستان – قزاقستان و تکمیل راه آهن خواف – هرات در چند ماه آینده اقدام کنند.

در این جلسه، ارتقای ظرفیت حمل و نقل ریلی قطب‌های معدنی و صنعتی به بنادر کشور مورد تاکید قرار گرفت و به این منظور پروژه‌های راه‌آهن برقی و سریع‌السیر و دو خطه کردن مسیرهای اصلی در اولویت تامین مالی و حمایت صندوق توسعه ملی قرار می‌گیرد.

روحانی از دستگاه‌های مسئول خواست با ارایه تسهیلات و تضمین بازار، بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری در ناوگان ریلی تشویق کنند و زمینه‌های مشارکت خارجی در فعلیت بخشیدن به موقعیت ایران در ترانزیت ریلی منطقه را فراهم کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon