شهرداری‌های کوچک از منابع درآمدی کلانشهرها بهره‌مند می‌شوند

شهرداری‌های کوچک از منابع درآمدی کلانشهرها بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری‌های متوسط و کوچک کشور براساس برنامه ریزی مسئولان دولتی از درآمدهای کلان شهرهای بزرگ به ویژه از محل ارزش افزوده استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلیل جعفری بنه خلخال عصر امروز در همایش شهرداران اردبیل اظهار کرد: هر چند مجلس در بودجه سال 93 اختصاص 40 درصد از عوارض حاصل از ارزش افزوده در شهرهای بزرگ برای عمران و آبادانی شهرها کوچک مصوب نکرد اما قرار است با وعده مسئولان وزارت کشور بخشی از این حمایت ها انجام شود.

وی تصریح کرد: اغلب شهرداری های شهرهای کم جمعیت کشورمان به ویژه در استان اردبیل از مشکل درآمدی رنج می برند که باید به سمت پایداری درآمد و پرداخت تسهیلات ویژه از سوی دولت اقدامات خوبی را در این زمینه شاهد و ناظر باشیم.

جعفری بنه خلخال گفت: بحث تامین قیر یارانه ای با 50 درصد تخفیف به شهرداری ها هرچند زمینه عمران و آبادانی بیشتر را فراهم کرده اما همچنان برخی از شهرداری ها توان پرداخت حتی 50 درصد اعتبارات اختصاص یافته را ندارند که ضروری است در این زمینه وزارت کشور با تخفیف و پرداخت تسهیلات به شهرداری های کمک کند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع مدیریت واحد شهری و عملیاتی شدن طرح های مصوب در قالب نظام خدمات رسانی جامع بیان کرد: با توجه به سردسیر بودن شهرهای استان اردبیل ضرورت دارد، تامین منابع اعتباری این مناطق در اولویت قرار گیرند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شروای اسلامی نیز با اشاره به مظلومیت شهرداری ها و محدودیت منابع اعتباری این مجموعه ها افزود: خدماتی که شهرداری ها انجام می دهند ویترین نظام هستند ولی این خدمات گاه به دلیل کمبود منابع اعتباری با مشکلات جدی رو به رو است.

کمال الدین پیرموذن از حاشیه نشینی به عنوان یک معضل جدی و تهدید اجتماعی یاد کرد و گفت: این معضل زمانی برطرف می شود که توریع اعتبارات با نگاه عادلانه و برای شهرهای کوچک، بزرگ و متوسط با دید یکسان انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت بهره مندی شهرداری سرعین از محل عوارض، آب های گرم و ارزش افزوده به میزان ورود 8 میلیون گردشگر اظهار کرد: قرار بود از محل ساماندهی سکونت گاه های غیررسمی وزارت راه و شهرسازی 10 میلیارد تومان اعتبار اختصاص دهد که هنوز عملیاتی نشده است.

پیرموذن تصریح کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم با جذب سرمایه گذاری ها با توجه به تعاملات بین المللی، عمران و آبادانی شهرها را توسعه جدی ببخشیم تا در این بخش دیگر نارسایی ها و مشکلات گریبانگیر ما نشود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon