سلطانی‌فر: گردشگری ابزاری برای صدور انقلاب/ ایران به قطب گردشگری منطقه تبدیل شده است

سلطانی‌فر: گردشگری ابزاری برای صدور انقلاب/ ایران به قطب گردشگری منطقه تبدیل شده است

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: گردشگری در ایران رونق بسیار خوبی پیدا کرده و با توجه به توانمندی‌های کشورمان در این بخش،ایران به قطب گردشگری منطقه تبدیل شده است.

مسعود سلطانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های نیمه‌تمام گردشگری و اقامتی در کشور به بهره‌برداری رسیدند و سرمایه‌گذاران بخش‌های دیگر نیز با توجه به رونق بسیار خوب این بخش در این عرصه و در بخش‌هایی مانند مراکز اقامتی، هتل‌ها و غیره فعالیت می‌کنند.

وی افزود: نیمی از گردشگران ایران گردشگران بخش زیارتی هستند و این موضوع می‌تواند کمک کند ایران تبدیل به یکی از کشورهای بزرگ مرکز توریست شده و برای استفاده مردم 57 کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی آماده شود.

سلطانی‌فر تصریح کرد: ایران سرزمین تنوع‌هاست و در کشوری زندگی می‌کنیم که تنوع، قومی، فرهنگی، نژادی، مذهبی، اقلیمی و طبیعی دارد و افتخار ما این است که در طول تاریخ با وجود این تنوع‌ها همه در کنار هم همزیستی مسالمت‌آمیزی داشتند.

وی اظهار کرد: تحمل مردم ایران در طول تاریخ بسیار بالا بوده و در قالب یک ملت اهداف مشترک خود را دنبال می‌کردند و این وحدت اقوام ، مردم و ادیان ما در مقاطع مختلف زبانزد بوده و است.

سلطانی‌فر گفت: این تنوع ها یکی از جاذبه های گردشگری ایران است و ایران تنوع اقلیمی دارد و با وجود جغرافیای مختلف در همه فصول شرایط مناسب برای گردشگری تفریحی و حتی ورزشی فراهم است.

وی تصریح کرد: ملت ایران با آستانه تحمل بالا برای اعتلا و بزرگی و تمامیت ارضی خود تلاش کرده و این از جاذبه‌های گردشگری ایران است و 99 درصد گردشگران خارجی با اقامت چندهفته‌ای در ایران و چشیدن طعم مهمان‌نوازی، فرهنگ و اخلاق مداری ایرانیان مروج سفر به ایران می‌شوند.

سلطانی‌فر گفت: این سرمایه بزرگی است که از آن برای صدور انقلاب نیز می توان استفاده کرد و هیچ ابزاری موثرتر از گردشگری در این بخش نداریم.

وی تاکید کرد: گردشگری عرصه‌ای است که در بحث های گسترش تعاملات فرهنگی و صدور انقلاب می توانیم از آن استفاده کنیم و همچنین  این بخش می تواند اقتصاد را از رکود نجات دهد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon