صادرات گسترده میوه ایران به روسیه بررسی می‌شود

صادرات گسترده میوه ایران به روسیه بررسی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ایران امکان صادرات گسترده میوه و دیگر فرآورده های کشاورزی به روسیه را بررسی می کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود حجتی روز پنجشنبه در جریان بازدید از غرفه های کشورمان در نمایشگاه 'آگرواینوتک' درشانزدهمین نمایشگاه کشاورزی مسکو، با اشاره به توانمندی های ایران در عرصه های کشاورزی گفت: این امر می تواند در خدمت صادرات کشور باشد.
نمایشگاه محصولات کشاورزی روسیه در مجموعه نمایشگاههای سراسری روسیه موسوم به 'ودنخا' دایر شده و تا چند روز دیگر به کار خود ادامه می دهد.

وزیر جهاد کشاورزی کشورمان برای شرکت در سومین نشست وزرای کشاورزی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به مسکو سفر کرده است و علاوه بر مدیران و کارشناسان ذیربط، گروهی از تجار فرآورده های کشاورزی ایران وی را همراهی می کنند.

حضور در نشست وزرای کشاورزی کشورهای عضو سازمان شانگهای، دیدار با مدیران سازمان های دولتی و بخش خصوصی روسیه و شرکت در نشست روز کارگران بخش کشاورزی از جمله برنامه های سفر وزیر جهاد کشاورزی کشورمان و هیات همراه در مسکو است.

وزرای کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در دیداری دوجانبه، قرار است ضمن بررسی آخرین وضعیت همکاری های کشاورزی، بهداشت دام و نباتات، دورنمای روابط دوکشور در این بخش را ترسیم نمایند.

گروه بازرگانان فرآورده های کشاورزی ایرانی در تلاش برای معرفی محصولات کشاورزی، میوه جات و فراورده های دامی خود و توانمندی های کشورمان در این عرصه ها به طرف های تجاری در روسیه هستند و دیدارهایی بین نمایندگان دو طرف برنامه ریزی شده است.

کارشناسان بر این باورند با محدودیت های ایجاد شده در واردات میوه و سبزیجات از اتحادیه اروپا توسط روسیه که اخیراً اعمال شده است، جمهوری اسلامی ایران که یکی از بزرگترین تولید کنندگان میوه و سبزیجات منطقه است می تواند بخشی از تولیدات خود را به روسیه صادر نماید.

روسیه سالانه بین 7 تا 10 میلیارد دلار واردات میوه و خشکبار دارد که پیش از این بخشی مهمی از این بازار توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا تامین می شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه