«نوس» روابط برزیل با آمریکا را بهبود خواهد بخشید

«نوس» روابط برزیل با آمریکا را بهبود خواهد بخشید

خبرگزاری تسنیم: مشاور اقتصادی آئسیو نوس نامزد انتخابات ریاست جمهوری برزیل تاکید کرد که اگر "نوس" در انتخابات ۲۶ اکتبر به پیروزی برسد روابط با آمریکا ارتقا خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آرمینیو فراگا مشاور اقتصادی آئسیو نوس تصریح کرد که اگر وی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل به پیروزی برسد روابط با آمریکا را ترمیم خواهد کرد و توافقنامه تجارت آزاد با اروپا را که مدت زمان زیادی به تاخیر افتاده نهایی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش نوس قول داده است تا در صورت پیروزی در انتخابات اقتصاد پر چالش برزیل را سر و سامان دهد. تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که نوس و دیلما روسف رئیس جمهور کنونی برزیل رقابت سخت و نزدیکی در دور دوم انتخابات خواهند داشت.

مشاور اقتصادی نوس تصریح کرد که ما قصد داریم تا رویکرد بازتری در عرصه سیاست خارجی داشته باشیم. فراگا پیش از این رئیس بانک مرکزی برزیل بوده است. وی افزود: من مطمئن هستم که روابط نزدیک تری با آمریکا خواهیم داشت و سعی خواهیم کرد تا مذاکرات با اتحادیه اروپا را به نتیجه برسانیم.

اگر نوس در انتخابات پیروز شود فراگا وزیر دارایی برزیل خواهد شد. وی تحصیلکرده آمریکا است. روابط بین آمریکا و برزیل سال گذشته پس از افشای برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از روسف تیره و تار شده است.

برزیل به همراه شرکای اقتصادی و تجاری خود در مرکوسور یعنی آرژانتین، اروگوئه و پاراگوئه مذاکرات تجارت آزاد را با اتحادیه اروپا آغاز کرده اند ولی این مذاکرات طولانی هنوز به نتیجه نرسیده است. ونزوئلا نیز در  سال 2012 میلادی به مرکوسور پیوست ولی حاضر به پیوستن به مذاکرات تجارت آزاد با اروپا نیست.

اقتصاد برزیل امسال با رکود روبرو شده و نرخ تورم این کشور نیز طی ماه سپتامبر به بالاترین حد خود در سه سال اخیر رسیده و به نظر می رسد در صورت ادامه این روند نرخ بهره بانکی نیز با افزایش مواجه شود. سرمایه گذاران داخلی و بین المللی نیز به شدت نگران وضعیت اقتصادی برزیل هستند.

دو نظرسنجی جدید حاکی از آن است که میزان حمایت مردمی از آئسیو نوس با افزایش روبرو شده است. دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل قرار است 26 اکتبر (4 آبان ماه) برگزار شود.

در دور نخست انتخابات برزیل روسف موفق به کسب 41.6 درصد آرا شد و نوس نیز 33.6 درصد آرا را کسب کرده است. اختلاف بین این دو نامزد بیش از 8 میلیون رای بوده است.

نوس قصد دارد برای پایان دادن به حکمرانی حزب کارگر برزیل پس از 12 سال حمایت مارینا سیلوا و سایر نامزدهای مخالف روسف را جلب کند. حزب سوسیالیست برزیل روز چهارشنبه حمایت خود را از نوس اعلام کرده است ولی سیلوا هنوز رسما حمایت خود را از نوس اعلام نکرده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان