بیمه سلامت هیچ بدهی به مراکز درمانی کشور ندارد

بیمه سلامت هیچ بدهی به مراکز درمانی کشور ندارد

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بیمه سلامت کشور گفت: بیمه سلامت هیچ بدهی به مراکز درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی ندارد.

پهبد پورشبانان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار کرد: اولویت نخست دولت یازدهم مباحث سلامت و درمان مردم است و در این راستا با جدیت برنامه‌های مرتبط را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه عملکرد بیمه سلامت در حوزه مراکز درمانی طرف قرارداد این بیمه مناسب است، گفت: عملکرد بیمه سلامت در مقایسه با مراکز درمانی طرف قرارداد به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی مناسب‌تر است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بیمه سلامت، بیان کرد: روند پرداخت به این شکل است که دانشگاه علوم پزشکی اسناد مطالبات را به بیمه سلامت ارائه می‌کند و بیمه سلامت در مدت دو هفته 80 درصد قرارداد را بدون مطالعه سند می‌پردازد.

پورشبانان افزود: 20 درصد باقی مانده قرارداد نیز بعد از بررسی سند و در فاصله حداکثر دوماه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر اداره استانی بودجه جداگانه‌ای برای پرداخت‌های‌ خود در اختیار دارد، تصریح کرد: پایداری منابع از دغدغه‌های مهم همه متولیان سلامت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بیمه سلامت، اظهار کرد: در همین راستا و همزمان با برنامه ششم توسعه، یک‌سری اصول در قالب این برنامه تعریف خواهیم کرد تا این دغدغه برطرف شود.

پورشبانان، با بیان اینکه پرداخت منابع از سرانه بیمه پرداختی مردم است، بیان کرد: دولت سیاست پرداخت حق بیمه‌ها را همه ساله تعیین می‌کند و قطعا قرار نیست فشاری به مردم در این بحث وارد شود.

وی با تاکید بر اینکه در سنوات آینده بحث رایگان بودن برخی خدمات بیمه‌ای ادامه می‌یابد، خاطرنشان کرد: فقط این مسئله نیاز به بررسی کارشناسی دارد و افراد نیازمند از این بحث استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon