وحدت اصول‌گرایان را دنبال می‌کنیم/ باید برای آینده برنامه داشته باشیم

وحدت اصول‌گرایان را دنبال می‌کنیم/ باید برای آینده برنامه داشته باشیم

خبرگزاری تسنیم: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: وحدت اصول‌گرایان را دنبال می‌کنیم و از همه کسانی که در جلسات ما شرکت کردند و چه آنهایی که شرکت نکردند، اما کار ما را تایید کردند، تشکر می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در نشست همگرایی اصولگرایان که در مجتمع 13 آبان تهران در حال برگزاری است، با تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهارداشت: جفا است که اگر در چنین روزهایی مجلس و محفلی تشکیل شود و از غدیر و محور و صاحب غدیر سخنی به میان نیاید.

وی ادامه داد: غدیر یک برکه نیست بلکه دریای مواج و عمیقی است؛ غدیر فکر و فرهنگ است که باید در طول تاریخ، جامعه بشری را بسازد و تربیت کند. هر حادثه‌ای که در تاریخ اتفاق می‌افتد، پیامی در دل خود دارد و این انسانهای هوشمند هستند که پیام تحولات اجتماعی را می‌گیرند و به آن عمل می‌کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: غدیر مانند همه حوادث تاریخی پیامی دارد. پیام‌هایی که باید آن را بگیریم و درک کنیم. اولین نکته‌ای که در غدیر وجود دارد این است که غدیر و سیره نبوت را به سلسله امامت پیوند می‌زند و آن حرکتی که انبیا در طول تاریخ به امر خدای متعال آغاز کرده بودند، در غدیر با رهبری و هدایت امام و امامت دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: نبوت مقام تشریع است و امامت مقام تفسیر و شیعه این افتخار را دارد که در هر دو مقام به وحی اتصال پیدا کند و از وحی تغذیه کند. پیام غدیر این بود که ما این پیام را از نبی در ارتباط با ولی بگیریم.

وی اظهار داشت: اگر در غدیر این اتفاق نمی‌افتاد، دین کامل نمی‌شد و نعمت تمام نمی‌گردید. پیام دیگر غدیر این است که در مسیر معرفی، ترویج و تبلیغ حق نباید ترس و تردید به خود راه داد و باید در مسیر حق بر حق تاکید و آن را معرفی کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: پیام سوم غدیر این است که کارها را باید تمام کرد و نباید کار را نیمه کاره رها کرد؛ یعنی اگر کسی مسئولیتی را برعهده می‌گیرد باید به این درس غدیر توجه کند که مسئولیت خود را تا نهایت به سرانجام برساند؛ چهارمین درس غدیر این است که باید رهبری یک جریان الهی و اعتقادی را معرفی و تایید کرد و باید در غدیر مردم رهبر خود را بشناسند. یعنی باید رهبری جریان فکری و اعتقادی را معرفی کرده و پای آن ایستاد.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: پنجمین درس غدیر بیعت با ولی امر است و باید ولایت او راتایید کرده و با او بیعت کنیم؛ پیام دیگر غدیر این است که دین با ولایت کامل می‌شود و نعمت با ولایت تمام می‌شود.

وی درباره درس دیگر غدیر گفت: درس هفتم غدیر شایسته‌سالاری است؛ چهره‌های فراوانی در حضور پیامبر اکرم(ص) بودند که سن‌شان بیشتر بود، اما غدیر بر محور شایسته‌سالاری شکل می‌گیرد؛ پیام هشتم غدیر آینده‌نگری است. کسی که در مکتب غدیر آموزش می‌بیند نمی‌تواند نسبت به آینده بی‌تفاوت باشد و نگاه به آینده از اصول دینی ماست.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ادامه داد: در تشیع اعتقاد به آینده‌ای روشن و با افقی روشن و نگاه به آینده‌ای که سرتا پا امید و امیدواری باشد، دارای اهمیت است. بنابراین درس غدیر این است که باید به آینده و برای آینده امیدوار باشیم و برنامه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: پیام نهم غدیر بهره‌گیری ازفرصت‌هاست؛ نباید فرصت‌ها را از دست داد. پیامبر از فرصت حج بهترین استفاده را کرد و پیام غدیر مرجعیت فکری اهل‌بیت است. یعنی غدیر می‌گوید باید با مرجعیت فکری اهل‌بیت کارها راپیش برد؛ نکته آخر یاس و ناامیدی دشمنان است، یعنی وقتی غدیر شکل می‌گیرد دشمنان ناامید می‌شوند.

وی در تشریح عملکرد یکساله خود برای همگرایی اصولگرایان گفت: ما حدود یک سال است که همگرایی را در بین اصولگرایان آغاز کردیم و از همه دعوت کرده‌ایم؛ من از همه اصولگرایان با همه سلیقه‌ها که دعوت ما را پذیرفتند تشکر می‌کنم. البته از کسانی که در جلسات شرکت کردند و کسانی که حضور نیافتند ولی در جای دیگر این جلسات را تایید کردند، تشکر دارم.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان ادامه داد: ما بعد از انتخابات ریاست جمهوری که همه گفتند اصولگرایان ناامید و سرخورده شده‌اند و برخی از آنها از پست خود خلع شده‌اند، احساس کردیم که باید کاری انجام دهیم. بنابر این ما به آیت‌الله مهدوی کنی پیام دادیم که ایشان اصولگرایان را دور هم جمع کند اما آیت‌الله مهدوی کنی ناراحت و نگران بود و این موضوع را نپذیرفت؛ بعد از آن پیشنهاد دوم این بود که یکی از اعضای جامعیت روحانیت مبارز این کار را برعهده گیرد و از آیت‌الله مهدوی کنی اجازه خواستیم.

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد:‌در آن جلسه آیت‌الله موحدی کرمانی به آیت‌الله مهدوی کنی گفتند که حالا که شما  به میدان نمی‌آیید تا اصولگرایان را جمع کنید، یکی این کار را انجام دهد و بالاخره قرعه به نام من افتاد و من حدود یکسال است که جلسات همگرایی اصولگرایان را تشکیل داده‌ام.

وی در خصوص جلسات همگرایی اصولگرایان افزود: جلسه اول اصولگرایان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مصلای تهران و جلسه دوم به مناسبت میلاد سالار شهیدان با سخنرانی آیت‌الله موحدی کرمانی، جلسه سوم باحضور هزار نفر از بانوان اصولگرا به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) و با سخنان آیت‌الله جنتی برگزار شد و امروز در اینجا جلسه چهارم برگزار می‌شود و از محضر آیت‌الله مصباح استفاده کرده و از ایشان می‌خواهیم که به اینگونه حرکات که متصل به جریان ولایت است مدد برسانند.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان در باره جلسات همگرایی اصولگرایان در استانها یادآور شد: تا به حال من به 13 یا 14 استان رفته‌ام و استقبال عجیبی در استانها از جلسات همگرایی اصولگرایان شده است و هدف ما این است که همه سلایق اصولگرایی را در کنار هم جمع کرده و ذهن‌های آنها را به هم نزدیک کرده و نگذاریم متفرق و ناامید شوند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ما به دنبال دغدغه مقام معظم رهبری افتاده‌ایم، تاکید کرد: وقتی حضرت آقا فرمودند باعنوان اعتدال نباید نیروهای مومن و حزب‌اللهی کنار زده شوند، ما وظیفه داریم و می‌خواهیم نشاط اجتماعی به وجود آوریم و این نشاط اجتماعی کمک به دولت و مدیران و تمام کسانی است که می‌خواهند مخلصانه به ارزشهای والای اسلامی خدمت کنند.

حجت‌الاسلام تقوی ادامه داد: برخی می‌گفتند که آقای تقوی پشت صحنه با چه کسی بسته‌اید؛ من گفتم این جلسات پشت و رو ندارد و روی صحنه و پشت صحنه ما با هیچکس نبسته‌ایم و اگر قرار باشد از این جلسات گزارشی دهیم، فقط و فقط به جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین و شخص آقای مصباح یزدی گزارش می‌دهیم.

وی تاکید کرد: ما با هیچ کس نبسته‌ایم و مقلدان رهبری هستیم؛ ما می‌خواهیم اندیشه‌های رهبری، مواضع روشن رهبری و سخنان بلند و حکیمانه رهبری را به سهم خود و میزان توانایی‌مان تبلیغ و پشتیبانی کنیم.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان یادآور شد: ما هر یک پنجشنبه در میان جلساتی برگزار کردیم و از 50 تا 60 نفر از اصولگرایان با سلایق مختلف در آن حضور دارند و ما دست همه را به گرمی می‌فشاریم؛ ما این جلسات را برای تقویت رفاه و همگرایی میان اصولگرایان برگزار می‌کنیم تا مجموع نیروهای اصولگرایی و این جامعه باید در صحنه حضور داشته و نشاط بدهند. ما فقط همگرایی را دنبال می‌کنیم و امیدواریم با کمک اساتید بزرگواری همچون آیت‌الله مصباح یزدی بتوانیم این حرکت را به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon