رشد اقتصادی امسال ۳ و تورم ۱۷ درصد می‌شود/ ادامه رشد اقتصاد ایران با وجود تحریم‌ها

رشد اقتصادی امسال 3 و تورم 17 درصد می‌شود/ ادامه رشد اقتصاد ایران با وجود تحریم‌ها

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل بانک مرکزی از پیش‌بینی رشد اقتصادی ۳درصدی و هدف‌گذاری تورم ۱۷درصدی برای سال جاری خبر داد و تأکید کرد اقتصاد ایران حتی با وجود حفظ تحریم‌ها به رشد خود ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ولی‌الله سیف که برای شرکت در اجلاس پاییزه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به واشنگتن سفر کرده است در گفت‌وگو با بلومبرگ اظهار داشت اقتصاد ایران حتی با وجود حفظ تحریم‌ها به رشد خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی ایران در سال جاری به 3 درصد برسد.

رئیس کل بانک مرکزی ایران تأکید کرد وضعیت اقتصادی ایران رو به بهبود دارد.

سیف در مورد برنامه‌های اقتصادی دولت ایران گفت: برنامه‌هایی که ما هم اکنون داریم بر پایه این حقیقت قرار دارند که تحریم‌ها ادامه می‌یابد و این مسئله مفروض گرفته شده است. طبیعتاً اگر تحریم‌ها برداشته شود ما نتایج بهتری به دست خواهیم آورد.

به‌گفته سیف بانک مرکزی ایران تورم 17درصدی را برای امسال و تورم 14درصدی را برای سال آینده هدف‌گذاری کرده است. این بانک انتظار دارد تا سال 2016 نرخ تورم تک‌رقمی شود.

رئیس کل بانک مرکزی ایران از اظهار نظر در مورد برنامه هسته‌ای ایران خودداری کرد و گفت: این، مسئله‌ای مربوط به دیپلمات‌ها است. بانک‌داران همواره برای بدترین شرایط برنامه ریزی می‌کنند و نسبت به بهترین شرایط امیدوارند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه