پیروی از منش اهل بیت (ع) تنها راه دفاع از تشیع است


پیروی از منش اهل بیت (ع) تنها راه دفاع از تشیع است

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت علمی مرکز شیعه‌شناسی گفت: برای دفاع از مذهب تشیع باید از اهل بیت (ع) پیروی کرده و در مسیر و راه آن‌ها حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام محسن الویری عصر امروز در مراسم افتتاحیه دوره جدید مرکز آموزش شیعه‌شناسی که در مدرسه امیرالمومنین (ع) برگزار شد با اشاره به پیام عید غدیر به مسلمانان اظهار کرد: این عید بزرگ حاصل پیام عظیمی به بشریت است و آن اینکه باید راه و منش اهل بیت (ع) را در زندگیمان جاری کنیم.

عضو هیئت علمی مرکز شیعه‌شناسی با اشاره به شرایط موجود افزود: اگر پیام غدیر یک پیام کامل است و میراث‌داری دینی کامل را بر ‏عهده دارد، در مقام عمل چه رفتاری باید برای سازگاری با آن داشته باشیم، پاره‌ای از رفتارهای ما برای تبیین جایگاه اهل بیت (ع) نیست ما برای اینکه در راه و مسیر اهل بیت (ع) باشیم باید عمل هم تابع امر اهل بیت (ع) باشیم و در مسیرائمه (ع) حرکت کنیم.

الویری با اشاره به دفاع از مسیر اهل بیت (ع) بیان کرد: در صحنه تبلیغات دینی که به صورت گسترده صورت می‌گیرد ما شاهد تندروی‌های مذهبی هستیم که توسط عده‌ای به نام پاسداشت اهل بیت (ع) صورت می‌گیرد که روش نادرستی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقر العلوم عنوان کرد: روش‌های افراطی منحرفی که در دفاع از جایگاه اهل بیت (ع) صورت می‌گیرد مناسب با منش ائمه (ع) نیست و در تضاد با آن است.

وی با اشاره به پیام غدیر تصریح کرد: اگر معتقد هستیم که پیام غدیر یک پیام جامع و کامل برای دفاع از مذهب تشیع و اهل بیت (ع) است باید از اهل بیت (ع) پیروی کرده و در مسیر و راه آن‌ها حرکت کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وحدت مسلمانان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام حج خود هم به موضوع وحدت میان مسلمانان تاکید بسیاری کردند، پیام غدیر نشان دهنده این است که نباید خود سر عمل و سعی کنیم منش و سبک زندگی اهل بیت (ع) در زندگیمان جاری شود.

عضو هیئت علمی مرکز شیعه‌شناسی با اشاره به روش دفاع از مکتب اهل بیت (ع) بیان کرد: ما برای دفاع از اهل بیت (ع) باید از منش و روش خود اهل بیت (ع) پیروی کنیم تا فریب دشمنان را نخوریم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon