۳ پست اسکله جدید در بندر امیرآباد احداث می‌شود

3 پست اسکله جدید در بندر امیرآباد احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به توسعه روزافزون بندر امیرآباد، گفت: سه پست اسکله جدید تا پایان سال ۹۴ در بندر امیرآباد احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر، علی خدمتگزار صبح امروز در دیدار مسئولان بهشهر از افتتاح مسجد بندر امیرآباد تا دو ماه آینده و راه اندازی دیوار حفاظت بتنی شمال آبراه تا بهمن ماه امسال خبر داد.

وی افزود: تا پایان سال 94 نیز سه پست اسکله در حال احداث به بهره برداری می رسد و از پروژه های سرمایه گذاری آینده بندر امیرآباد به احداث مخازن روغن خوراکی توسط سرمایه گذاران روسی اشاره کرد.

خدمتگزار گفت: مراحل انعقاد قرار داد آن در حال اجرا بوده و مقرر شده در فاز دوم برای احداث اسکله سرپوشیده غلات برای نخستین بار در بنادر کشور، تمهیداتی در نظر گرفته شود.

مدیر بندر امیرآباد گفت: تلاش مدیریت و کارکنان این بندر به گونه ای بوده که زمان انتظار کشتی ها را کاهش دهیم و تعداد کشتی های موجود در لنگرگاه را به حداقل برسانیم.

وی بیان کرد: برنامه ریزی هایی برای استفاده از توان بخش خصوصی برای تجهیز بندر انجام داده و چهارچوب هایی برای آن در حال تعریف است که به زودی به اکران عموم گذاشته می‌شود.

خدمتگزار، احداث پایانه را در بندر امیرآباد بسیار پر اهمیت و جزو طرح های دارای اولویت این بندر دانست و با اشاره به رونق روز افزون این بندر و اهمیت پایانه در کاهش ترافیک منطقه، به جلسات برگزار شده در این مورد با مسئولان ذیربط اشاره کرد.

وی با اشاره به فعال سازی جلسات هفتگی کمیته سرمایه‌گذاری، از بندر امیرآباد به عنوان نخستین بندر دارای اتاق فکر یاد کرد و افزایش توانمندی آینده بندر را در گرو استفاده از نظرات اعضای این اتاق بر شمرد.

احمد علی مقیمی، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز همدلی و اتحاد بین مدیریت و کارکنان بندر امیرآباد را بسیار خوب توصیف و از زحمات مدیران پیشین این بندر تقدیر کرد.

وی با اشاره به بازارهای مرتبط با بندر امیرآباد در کشورهای شمالی دریای خزر، گفت: امیدواریم با سرعت پیوسته و مستمر و با نگاه مثبت به آینده به زودی شاهد بهره برداری از 34 اسکله این بندر باشیم.

مقیمی، تسریع در تکمیل جاده دسترسی و پیگیری و اجرایی کردن مصوبه دولت در خصوص کاهش تعرفه های راه آهن و تسری معافیت های مالیاتی مناطق آزاد به منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد را خواستار شد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon